حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
سامانه بارشی از پنجشنبه وارد اصفهان می‌شود

سامانه بارشی از پنجشنبه وارد اصفهان می‌شود

 به گزارش باخبرباش محمدرضا رفیعی روز چهارشنبه افزود: فعالیت این سامانه، بارش‌های برف و باران را در بیشتر مناطق استان و به‌ویژه در مناطق غربی استان به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و بارش با ورود این سامانه از مناطق غربی استان آغاز خواهد شد و این سامانه روز جمعه دیگر مناطق استان را در بر خواهد گرفت و برای سایر مناطق استان هم با شدت کمتری شاهد بارش خواهیم بود.    

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: شدت بارش‌های این سامانه بیشتر برای مناطق غربی پیش‌بینی‌شده و برای شهر اصفهان هم بارش‌های پراکنده را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

رفیعی اضافه کرد: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به پنج درجه سانتی‌گراد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ و بویین و میاندشت با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

رفیعی افزود: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۱۰ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به‌روز گذشته چهار درجه گرم‌تر شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: جوی به نسبت پایدار تا ۲۴ ساعت آینده بر روی استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، برف (مناطق سردسیر و مرتفع) از اواخر روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران، برف (مناطق سردسیر و مرتفع) از اواخر روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه در اکثر مناطق استان (به‌جز شمال شرق) و شدت بارش در مناطق غرب و جنوب استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی به سبب بارش برف در مناطق غرب و جنوب استان و احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری وجود دارد.

در این اطلاعیه به هم‌وطنان توصیه‌شده است تا ضمن خودداری از تردد غیرضروری، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی وامدادی برای عملیات برف‌روبی در مناطق مرتفع، سایر اقدامات پیشگیرانه لازم به‌ویژه در فعالیت‌های کشاورزی را برای دوری از خسارت احتمالی انجام دهند.

دیدگاه / پاسخ