حالت شب
  • Saturday, 04 May 2024
سامانه هوشمند حمل‌ و نقل عمومی اصفهان رونمایی شد

سامانه هوشمند حمل‌ و نقل عمومی اصفهان رونمایی شد

به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا  این سامانه (برنامه) با نام «اصرو» (ESRO) که روی تلفن همراه نمایش داده می‌شود بگونه ای طراحی شده است که زمان تقریبی رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها را به اطلاع مسافران می‌رساند.

در کنار این برنامه، ۵۰ تابلو هوشمند الکترونیکی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس شهری نصب شده است که اطلاع رسانی را برای مسافران انجام می‌دهد.

امروز همچنین بهره برداری از پایانه ترکیبی جی (شامل خدمت رسانی توام اتوبوس‌های برون شهری و شهری) از چهارمین خط اتوبوس تندروی اصفهان واقع در شرق تا سه راه درچه در غرب این کلانشهر آغاز شد.

این مسیر به طول ۱۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در مجموع برای طرح های اشاره شده ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در مراسم افتتاح این طرح گفت:  ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پایانه مسافربری جی به عنوان محور طرح خط اتوبوس تندروی شرقی-غربی اصفهان برای استفاده شهروندان، مسافران و گردشگران استفاده شده است.

ابوالفضل توکلی ادامه داد: در طرحی دیگر مرکز معاینه فنی موتورسیکلت نیز برای اولین بار در کشور در این کلانشهر راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز معاینه فنی سی‌.ان‌.جی در در آینده‌ای نزدیک در این محل ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در این مراسم گفت: مسیر اتوبوس‌های تندرو در اصفهان بگونه‌ای است که تردد شهروندان بویژه دانش آموزان و دانشجویان را آسان‌تر می‌کند.

عباس روحانی تصریح کرد: اتصال مسیرهای اتوبوس تندرو به قطار شهری تا حد زیادی می‌تواند در کاهش ترافیک بویژه در آغاز سال تحصیلی موثر باشد.

کلانشهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

دیدگاه / پاسخ