حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان: جریان زاینده‌رود فردا قطع می‌شود

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان: جریان زاینده‌رود فردا قطع می‌شود

 

  به گزارش باخبرباش، محمود  چیتیان در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره آب سد زاینده رود ۳۵۸ میلیون مترمکعب است، که ورودی سد ۱۲ و نیم و خروجی آن ۷۰ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ روز زاینده رود در اصفهان جریان داشته است، تاکید کرد: از اواسط روز فردا (دوشنبه- ۲۸ تیر ماه) خروجی سد زاینده رود به سمت اصفهان کاهش می یابد و تقریبا به مدت ۳۶ ساعت جریان رودخانه در اصفهان دوام خواهد داشت.

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه احتمال می رود آب زاینده رود تا روز چهارشنبه یا پنجشنبه در اصفهان جریان داشته باشد، درباره میزان آب تحویلی به کشاورزان غرب و شرق اصفهان، گفت: هنوز آمار دقیق تحویل آب استخراج نشده، اما به نظر می رسد با احتساب فردا، حدود ۷۰ میلیون مترمکعب به کشاورزان غرب و شرق اصفهان تحویل دهیم.

وی درباره نوبت بعدی جریان دوباره زاینده رود و تحویل آب به کشاورزان، توضیح داد: با توجه به منابع و مصارف آبی و ورودی سد زاینده رود و پیش بینی دمای هوا و تصمیم کارگروه سازگاری با کم آبی برای نوبت بعدی تحویل آب تعیین تکلیف خواهد شد.

چیتیان تاکید کرد: آبی که در این مدت کوتاه جریان یافته موجب آبیاری باغات غرب و شرق اصفهان و همچنین باغات شهر اصفهان و حفظ درختان شده است.

وی درباره اینکه آیا آب رهاسازی شده در این ۱۰ روز به تالاب گاوخونی رسید یا خیر، اظهار کرد: اگرچه آب رهاسازی شده به تالاب گاوخونی نرسید، اما این میزان اندک آب به سد رودشتین و ورزنه رسید و بخشی از اراضی آن مشروب شد.

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در ادامه درباره زمان ورود فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، گفت: هفته آینده برای هماهنگی میزان حجم آب فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ تصمیم گیری می شود و امیدوارم این فاز به زودی به بهره برداری برسد.

دیدگاه / پاسخ