حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
اکما صنعت شخم به دنبال تحول و نوآوری در سخت افزارهای صنعت کشاورزی است

شخم زنی اصولی زمین یکی از اولین قدم هایی است که از بدو شروع کشاورزی حائز اهمیت بوده و نقش بسزایی در بهبود عملکرد خاک و رشد و نموی درختان و گیاهان داراد . شخم زدن یا همان زیر و رو کردن خاک ها اما امروزه با تجهیزات متفاوتی انجام می شود و پیشرفت های بسیاری کرده است.

تولید کننده ای که بیش از 80 سال تجهیزات شخم زنی ارائه کرده است

اکما صنعت شخم به دنبال تحول و نوآوری در سخت افزارهای صنعت کشاورزی است

     شخم زنی اصولی زمین یکی از اولین قدم هایی است که از بدو شروع کشاورزی حائز اهمیت بوده و نقش بسزایی در بهبود عملکرد خاک و رشد و نموی درختان و گیاهان  داراد . شخم زدن یا همان زیر و رو کردن خاک ها اما امروزه  با تجهیزات متفاوتی انجام می شود و  پیشرفت های بسیاری کرده است.

      این صنعت در  کشور ما پیشرفت های بسیاری کرده و تولید انواع گاوآهن ها و تجهیزات شخم زنی با کیفیت بسیار بالایی در حال انجام است و امروزه تولید کنندگان ایرانی  در سطح جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارند و وارد حوزه صادرات شده اند.

شرکت اکما صنعت شخم یکی از همین شرکت های ایرانی است که  بیش از هشتاد سال است در صنعت اهنگری و کشاورزی حضور داشته  و تولید و تعمیر انواع ادوات خاکورزی  را ادامه داده و امروزه با کیفیت متمایزی ادامه دارد.

افقری مدیر عامل شرکت اکما صنعت شخم در گفتگو با باخبرباش گفت : کشاورزی دانش و هنر کشت گیاهان است و امروزه پیشرفت بسیاری در نرم افزار و سخت افزارهای مورد استفاده در این صنعت شاهدیم و با توجه به رشد جمعیت و افزایش مصرف مواد غذایی هر روز بر ضرورت استفاده از تجهیزات و ادوات مدرن در این صنعت افزوده می شود و در همین راستا ما نیز  از دهه 70 به بعد با احداث کارخانه ای فعالیت خود را گسترش داده  و بطور تخصصی تولید گاواهن های برگرداندار را شروع کردیم .

وی در خصوص این شرکت گفت : زنده یاد حاج محمود افقری بنیانگذار این مجموعه بود که ما نیز با ادامه راه پدر با نام تجاری اکما صنعت برگرفته از نام ادوات کشاورزی ، محمود افقری و پسران سالهاست در خدمت صنعت کشاورزی هستیم  و از آنجایی که این نام پشتوانه درخشانی داشت ، با ارائه محصولات با کیفت توانستیم نیاز بخش قابل توجهی از بازار را تامین کنیم ، البته افراد سودجویی هم بودند که  با نام های مشابه و ارائه محصولات بی کیفیت از خوشنامی اکماصنعت سوء استفاده کردند و از سادگی مصرف کنندگان برای فروش محصولات تقلبی خود بهره بردند.

افقری ادامه داد : ما در سال 1386 برای تثبیت کیفیت و جلوگیری از سو استفاده  متقلبان  ، تلاش کردیم " شرکت اکماصنعت شخم را به ثبت برسانیم و هم اکنون با کادری مجرب از جوانان متخصص  و متعهد با تکیه بر سیاست کلی خود که همان  مشتری مداری ، اعتلای کشور جهت خودکفائی در امر ماشین آلات کشاورزی  و صادرات به سایر نقاط دنیا  در خدمت کشاورزان بودیم و خواهیم بود.

مدیر عامل اکما صنعت شخم با اشاره به صادرات محصولات این شرکت گفت:  در حال حاضر بسیاری از کشورهای همجوار از جمله افغانستان، عراق، تاجیکستان، ارمنستان و گرجستان از مشتریان ما هستند و با صادرات تولیدات با کیفیت خود سعی کرده ایم گامی هر چند کوچک را در سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم .

افقری محصولات اکما صنعت شخم را در سه گروه چیزل پیلر مرکب ، کولتیواتور های کویلی پایه فنری و گاواهن های برگرداندار یکطرفه معرفی کرد و گفت : انواع گاوآهن های برگرداندار در نمونه های 4 و 5 و شش خیش یک و دوطرفه با قوطی سفید و قرمز در این شرکت تولید می شود .

 

گاوآهن برگرداندار یکطرفه چهارخیش قوطی سفید 14-12 اینچ Super

 

 

 

 

گاوآهن برگرداندار یکطرفه چهارخیش قوطی قرمز 12 اینچ

 کولتیواتور ها از دیگر  ابزارهای پرکاربرد در کشاورزی بوده که در آماده سازی بستر خاک برای کاشت بذر و نابود کردن علف‌های هرز استفاده می‌شود و بعد از خاکورزی اولیه باید خاکورزی ثانویه به منظور ساخت بستری نرم و مناسب برای رشد گیاه انجام گیرد که این شخم ورزی ثانویه توسط دستگاه‌های متفاوتی صورت می گیرد که از مهم ترین دستگاه های مورد نیاز برای این کار کولتیواتورها هستند و نمونه های  9 و 11 شاخه فنری آن در شرکت اکما صنعت شخم تولید می شود .

کلتیواتور یازده شاخ بدون غلطک کویلی

 چیزل هم نوعی گاواهن قلمی است که باعث شکستن خاک می گردد و علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن رطوبت خاک مانع از بین رفتن مواد مغذی موجود در زیر خاک می شود و کار کردن با آن دقت بالایی لازم دارد و چیزل پیلر های مرکب از دیگر تولیدات خاص شرکت اکما صنعت شخم است که در طرح های  5 و 7 و 9 شاخ ساخته و روانه بازار شده است.

 

 

 
 چیزل غلطک دار پنج شاخ باله دار
 
 
 
 
 

دیدگاه / پاسخ