حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
سفر با ناوگان اتوبوس برون شهری اصفهان نوروز امسال ۲۲ درصد افزایش یافت

سفر با ناوگان اتوبوس برون شهری اصفهان نوروز امسال ۲۲ درصد افزایش یافت

 

 به گزارش باخبرباش حسین بیغمیان  اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا هشتم  فروردین ماه امسال بیش از ۲۴ هزار سفر با حدود ۲۶۸ هزار و ۹۱۵ نفر از طریق پایانه های مسافربری استان اصفهان انجام شد.

وی افزود:تعداد سفرهای نوروزی  دراین مدت در پایانه های مسافربری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش اما تعداد مسافران ۲۲ درصد افزایش داشته است زیرا پارسال به دلیل شیوع کرونا  تنها از یک سوم گنجایش اتوبوس ها استفاده می شد.

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: نوروز امسال با وجود رعایت پروتکل ها محدودیتی برای  تکمیل ظرفیت صندلی اتوبوس ها نبود و تمام ظرفیت صندلی ها استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری در استان اصفهان فعال هستند، ادامه داد: به دلیل کاهش حجم سفرها در دوران کرونا بسیاری از رانندگان اتوبوس به سمت حمل و نقل بار رفتند و ظرفیت اتوبوس و راننده در بخش مسافربری کاهش پیدا کرد.

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: همچنین برای جابه جایی ۲۰ هزار نفر در اردوهای  راهیان نور با سپاه صاحب الزمان  هماهنگ شد که تاکنون حدود ۲۰۲ سفر با  هشت هزار و ۱۲۲  نفر مسافر انجام شده است.

وی بیان داشت:همچنین در روز ۲۳ اسفند ماه سال گذشته در طرح منتظران حضرت مهدی(عج) ، ۲۰ هزار نفر برای جمکران اعزام شدند.

بیغمیان اضافه کرد: بیشترین سفر از اصفهان با اتوبوس به سمت استان های مشهد مقدس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان و استان شمالی و بعد تهران بوده است.

وی افزود: همچنین در ایام نوروز سفر به عتبات عالیات داشته ایم و این درحالی است که بسیاری از این زائران با این سفر را هوایی انجام دادند  و با اتوبوس درخواست بازگشت داشتند که تامین خودرو در مرز مهران انجام شد.

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت: از ۱۱ تا۱۳  فروردین ماه مجدد پیک سفر داریم  که از اکنون پیش فروش بلیط ها به مقصدهای مورد نظر در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در صورتی که برای جابه جایی مسافران نوروزی با توجه به در پیش بودن ماه رمضان با کمبود اتوبوس مواجه شویم از امکانات  فولاد مبارکه و ذوب آهن استفاده می کنیم.  

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه ۳۱ پایانه عمومی مسافربری در شهر اصفهان وجود دارد، گفت: ۲۹ پایانه اختصاصی شرکتی نیز درسطح استان فعال هستند.

دیدگاه / پاسخ