حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
سقف بودجه برای تیم‌های آسیایی جوابگو نیست

سقف بودجه برای تیم‌های آسیایی جوابگو نیست

 شامگاه جمعه در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: بودجه تیم فوتبال سپاهان امسال ۲۰ میلیارد ریال نیز زیر سقف قرارداد و پایین‌تر از میزان تعیین شده و حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال با تمام آپشن‌های در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: باشگاه سپاهان یک باشگاه بزرگ ورزشی است که تنها تیم فوتبال ندارد و بودجه این باشگاه شامل همه رشته‌ها است و سالیانه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه آکادمی باشگاه می‌شود.

سرپرست باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: بودجه کل باشگاه سپاهان هزار میلیارد تومان نیست و آقای خطیر که گفته هزینه باشگاه سپاهان هزار میلیارد است باید این عدد را ثابت کند، ایشان اذهان زیادی را مخدوش کرده است.

نیکفر تاکید کرد: بودجه کل باشگاه سپاهان حدود ۶ هزار و پانصد میلیارد ریال و آن هم برای تمام رشته‌هاست و مشکل ۶ بازیکن تیم فوتبال، قرارداد سال دوم آن ها بود که اصلاح شد.

وی افزود: ما یک کارخانه تولیدی هستیم و مجمع شرکت فولاد مبارکه، آمار حساب‌های باشگاه سپاهان را به صورت کامل دارد و مثل برخی باشگاه‌های خصوصی ۴۰۰ میلیارد گم نمی‌شود که خبر نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: پیام نیازمند گران‌ترین بازیکن سپاهان است و قرارداد امسال وی ۴۰۰ میلیارد و سال آینده ۵۰۰ میلیارد ریال است که کمیته انضباطی و کمیته استیناف می‌گوید قانون شامل بازیکن هم می‌شود و اگر سقف رعایت نشود، محروم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرکسی باید کار خود را انجام دهد و موارد رعایت قانون، دفاع از حق باشگاه و گرفتن بازیکن با مدیریت است و هواداران نیز باید از تیم حمایت کنند و نباید نگران گرفتن بازیکن و سقف بودجه باشد.

وی یادآور شد: استقلال و پرسپولیس تیم های دولتی هستند و مستقیما از بودجه دولت اداره می شوند و هشت تیم صنعتی نیز در لیگ حضور دارند که عمده سهامدارانشان، دارندگان سهام عدالت است، دولت برای حفاظت از منافع سهامداران باشگاه های صنعتی اعلام کرد سقف بودجه رعایت شود.

وی گفت: سپاهان برای امسال مشکل سقف بودجه ندارد ولی ایرادها و محرومیت هایی به خاطر قراردادهای سال آینده وجود داشت، ولی بازیکنان امسال محروم شدند و این درحالی است که ممکن است به هر دلیلی سال آینده در سپاهان نباشند، اگر قرار بود محرومیتی هم باشد باید در فصل آتی اتفاق می افتاد.

وی خاطرنشان کرد: مورایس در چند بازی اخیر، بعد از اتفاقاتی که افتاد ناراحت بود و معتقد است فوتبال ایران در خارج از زمین رقم می‌خورد و مسایلی در فوتبال ایران وجود دارد که غیر فوتبالی است و می گفت: "من مربی فوتبال هستم و مسائل دیگر را متوجه نمی‌شوم اما انگار در کشور شما فوتبال در خارج از زمین رقم می‌خورد و مسائلی در فوتبال شما وجود دارد که غیر فوتبالی است".

وی تصریح کرد: پیش از بازی با گل‌گهر که ۶ بازیکن را در اختیار نداشتیم آقای مورایس اعلام کرد دیگر در فوتبال ایران نمی‌ماند و استعفا داد و مقابل گل‌گهر که قرار گرفتیم ۱۰ بازیکن اصلی را در اختیار نداشتیم و از امیدها بازیکن آوردیم.

سرپرست باشگاه سپاهان گفت: مورایس پنج بازیکن را مازاد اعلام کرده و در خواست جذب سه بازیکن داده است، ایشان شرط گذاشته اند و گفتند باید تیم را تقویت کنم چون در مقابل الهلال بازی خواهیم داشت.

نیکفر گفت: آقای مورایس درخواست داشتند در قطر اردو داشته باشیم و باشگاه ترتیب اردو را خواهد داد. علی جاسم همکنون در نیروی هوایی عراق به صورت قرضی بازی می‌کند و درخواست‌هایی از کشورهای خلیج فارس داشته‌ است و چون سرمربی این بازیکن را می‌خواهد درصدد هستیم این بازیکن را جذب کنیم.

وی تاکید کرد: فرشاد احمدزاده با سپاهان قرارداد دارد، باشگاه ذوب آهن درخواست جذب ۳ بازیکن را داشت که اجازه دادیم با آن‌ها مذاکره کنند، عارف غلامی در لیست جذب نیست، مورایس به دنبال بازیکن سرعتی در خط دفاع است که احتمالا بازیکن خارجی بگیریم.

سرپرست باشگاه سپاهان یادآور شد: زاینده رود و تیم سپاهان به مردم اصفهان روحیه می‌دهد و زاینده رود در حال حاضر خشک است و باید به تیم سپاهان توجه شود و امیدواریم نتایج در زمین تعیین شود، بحث‌های داوری پیش آمده و عذرخواهی باعث به دست آوردن امتیازات از دست رفته نمی‌شود و امیدوارم در نیم‌فصل دوم حق سپاهان ضایع نشود و نتایج در زمین رقم بخورد.

نیکفر تصریح کرد: برای ۲۰۰ هزار یورویی که جریمه شدیم و بازی سپاهان و الاتحاد سه بر صفر شد به CAS اعتراض کردیم و با هماهنگی مسوولان فدراسیون و رفع ایرادات ورزشگاه نقش جهان، امیدوارم در نقش جهان مقابل الهلال عربستان بازی کنیم و از طرف AFC نماینده فرستاده می‌شود تا نواقص را اعلام کنند و ما آن‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: آقای تاج قول دادند که در بازی با الهلال از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده شود و برای بازی با الهلال ۲ دستگاه VAR اجاره‌ای به نقش جهان آورده می شود البته ما خودمان در نظر داریم که این امکان را در این ورزشگاه مهیا کنیم و با هماهنگی مسوولان در حال مهیا کردن، این امکان هستیم.

دیدگاه / پاسخ