حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
گل سرخ و چوب مسواک قند خون دیابتی ها را کاهش می دهد

در موش در ابتدا اقدام به تخریب سلول ها بتا کردیم که با گل سرخ توانستیم قند خون را به میزان زیادی کاهش دهیم اما به دلیل کمبود بودجه هنوز مطالعات انسانی آن انجام نگرفته است.

در تازه ترین تحقیقات علمی اثبات شد

گل سرخ و چوب مسواک قند خون دیابتی ها را کاهش می دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر تحقیقات حیوانی روی دو طرح پژوهشی اثر گل سرخ  و  چوب مسواک بر دیابت به اتمام رسیده است و شاهد کاهش قند خون دیابتی ها بودیم.
ابراهیم اسفندیاری در گفتگو باخبرنگار باخبرباش، اظهار داشت: سالها پیش اثر گل سرخ را بر بهبود بیماری آلزایمر بررسی کردیم که نتایج این تحقیق در مجلات پزشکی بین المللی به چاپ رسیده است و چند سالی است در تحقیقی جداگانه با دیابتی کردن یک موش و استفاده از گل سرخ برای بهبود و کاهش قند خون ، شاهد نتایج شگفت انگیزی بودیم.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و دیابت نوع یک را ایجاد می کند در موش در ابتدا اقدام به تخریب سلول ها بتا کردیم که با گل سرخ توانستیم قند خون را به میزان زیادی کاهش دهیم اما به دلیل کمبود بودجه هنوز مطالعات انسانی آن انجام نگرفته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در محافل علمی اروپایی و آمریکایی آلزایمر را دیابت نوع سه عنوان کردند، تصریح کرد: در واقع افراد دیابتی مستعد ابتلا به آلزایمر هستند.
وی با بیان اینکه پودر گل سرخ به دلیل اثر پیشگیری کننده که دارد توصیه می شود که تمام افراد اعم از سالم و بیمار مصرف کنند زیرا که گل سرخ یک داروی گیاهی است که بیش از هزار سال در طب سنتی بدون هیچ گونه عارضه مهم جانبی مورد استفاده قرار گرفته است و مردم تجربه خوبی در استفاده از آن به عنوان یک ادویه رایج و بدون عارضه، دارند، ادامه داد: در صورتی که بیماران دیابتی به اندازه یک قاشق چایخوری هر ۸ ساعت یکبار پودر گل سرخ همرا با غذا میل کنند، قند خون آنها به میزان زیادی کاهش می یابد.
اسفندیاری گفت: دیابت یکی از بیماریهای شایع است که در اثر مصرف زیاد فست فودها، فرد دچار چاقی مرضی می شود و بر اثر کاهش تحرک به دیابت مبتلا میشود.
وی همچنین در ارتباط با اثر چوب مسواک بر کاهش قند خون اعلام کرد : این تحقیق با کمک یکی از پزشکان متخصص غدد انجام دادیم و هم اکنون مطالعات حیوانی آن به اتمام رسیده است و شاهد کاهش قند خون با استفاده از چوب مسواک بودیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماری با علائم ورم شکم و درد زیاد تا کشاله ران آمده بود و سرفه و دفع گاز داشت و به مرز تنگی نفس و ریه رسیده بود که بر اثر استفاده از چوب مسواک تمام علائم بهبود کرده بود.
وی تصریح کرد: 10دقیقه چوب مسواک بعد از هر غذا برای شستشوی دهان باعث تحرک روده و گوارش می شود که برای رفع یبوست بسیار نتیجه بخش است.

دیدگاه / پاسخ