حالت شب
  • Friday, 03 May 2024
توهم توسعه یافتگی در اصفهان/ اصفهان دچار سندروم برخورداری است

اصفهان به عنوان یک کلان شهری است که به صورت پایلوت بدون نفت میتواند خود را اداره میکند

دبیر علمی نخستین کنگره استان اصفهان:

توهم توسعه یافتگی در اصفهان/ اصفهان دچار سندروم برخورداری است

 دبیر علمی نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی چالشها و فرصتهای پیش رو گفت: اصفهان امروز دچار توهم توسعه یافتگی و سندرم برخورداری شده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، علی آهومنش در نشست خبری نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی چالشها و فرصتهای پیش رو اظهار داشت: هدف ما از برگزاری کنگره مبارزه با این سندرم نیست ما در پی این هستیم که دانش و تجربه که اصفهان طی این سالها به دست آورده است در جهت توسعه ملی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه 500 میلیارد تومان تنها درآمد از شرکت فولاد مبارکه است و درآمد آن از پالایشگاه نفت و غیره هم قابل توجه است، ادامه داد: در این کنگره تمرکز بر جدا کردن استان اصفهان از سایر استان‌ها نیست و با همه سرمایه هاش در اختیار ایران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان یک کلان شهری است که به صورت پایلوت بدون نفت میتواند خود را اداره میکند، ادامه داد: تجربیاتی در سطح استان اصفهان داریم که میخواهیم در اختیار مدیران کشور قرار دهیم.

دبیر علمی نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی چالشها و فرصتهای پیش رو با اظهار اینکه تاکنون چه کارهایی انجام داه ایم ، چه امکانات و مواردی را داشتیم و در حال حاضر کجا هستیم و در آینده به کجا خواهیم رسید، ادامه داد: در این کنگره 13 کمیته را پیش بینی کردیم که جلسات متعددی با دبیران کمیته ها برای رفع چالش ها و مشکلات اصفهان برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع مختلف  و سرمایه گذاری‌ها و مهاجرت‌های نیروی انسانی به اصفهان، مشکلاتی مانند آلودگی محیط زیست را به‌وجود آورده است، اضافه کرد: اگر ما در کنار صنایع عظیم، از ابتدا برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی پیش بینی های لازم را می‌کردیم و آموزش‌های صحیح را ارایه می‌کردیم، کار درست را انجام داده بودیم به عبارت دیگر توسعه یافتگی در این خطه پایدار نبود.

آهومنش تصریح کرد: ما در این کنگره می‌خواهیم بگوییم اصفهان در طول قرن سرآمد بوده اما در مواردی نیز آسیب پذیر بود که باید بررسی کنیم.

دیدگاه / پاسخ