حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
سپهر استیل؛ پیشتاز کیفیت در تولید ملی سینک آشپزخانه

شرکت بازرگانی ملک، در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده و با رویکرد حمایت از تولیدات ملی و فروش محصولات وطنی شروع به کار نموده است که با فروش محصولات دو برند »پلی استیل« و »شیرآلات چشمه« به فعالیت پرداخته است.

مجتبی ملکی مدیرعامل بازرگانی ملک از ظرفیت های این مجموعه گفت

سپهر استیل؛ پیشتاز کیفیت در تولید ملی سینک آشپزخانه

شرکت بازرگانی ملک، در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده و با رویکرد حمایت از تولیدات ملی و فروش محصولات وطنی شروع به کار نموده است که با فروش محصولات دو برند »پلی استیل« و »شیرآلات چشمه« به فعالیت پرداخته است.

این شرکت با توسعه برند »سپهر استیل« پا به عرصه تولید صنعتی گذاشت و به رقابت با سایر برندهای ایرانی و خارجی در تولید سینک آشپزخانه و توزیع شیرآلات پرداخت.

اصغر عبدلی- این شرکت تلاش کرد تا برند سپهر استیل، بسیار سریع در جمع برندهای مطرح ملی قرار گیرد و تنها در سال1399 در 12 نمایشگاه های بین المللی در استان های مختلف کشور شرکت کرد و بسیار موفق بوده و توانست این برند در کشور بدرخشد.

این شرکت در شهرک صنعتی »سپهر آباد« واقع در شهرستان شهرضا ، توانست با مشارکت در خرید یک کارخانه، تولید خود را گسترش دهد و به تولید 15 نمونه سینک نیمه فانتزی آشپزخانه بپردازد و همچنین 70 مدل از شیرآلات متنوع برند »چشمه« را توزیع و بازارسازی کند. این برند از نظر کیفیت بسیار عالی عمل کرده و در صادرات هم از اولین ها بوده و تمایز آن وجود کمترین میزان سرب و عمل مطابق استانداردها است که در برابر سایر برندها که از میزان سرب بالا استفاده می کنند، بی نظیر است و در ساخت علمک های شیر آلات از جنس برنج و کارتریج های آنها را از برند» سدال« اسپانیا استفاده وتولید می کند.

در راستای حمایت از تولید ملی باکیفیت با مدیر عامل این شرکت به گفتگو نشستیم. مدیر عامل شرکت بازرگانی ملک، با بیان اینکه در حال حاضر در بازار این محصولات جنس های خارجی حول محور اجناس چینی می گردد، اظهار کرد: ولی کشور ما توانایی های بزرگی در تولید این محصولات دارد و شایسته است هموطنان از محصولات ایرانی استفاده کنند چرا که این عمل کمک به کارآفرینی ملی و اشتغالزایی برای فرزندان خودشان است.

مجتبی ملکی، افزود: از نظر قیمت هم سعی کردیم که قیمت های ما بسیار مناسب تر از سایر برندها باشد و در گارانتی و ضمانت هم تلاش کردیم با دهسال ضمانت همه محصولات را در چتر گارانتی قرار دهیم. وی ادامه داد: ما کوچکترین مشکلی در مرجوعی محصولات نداریم و تضمیین می کنیم اگر کوچکترین مشکلی در محصولات تولیدی و توزیعی برندهای ما وجود داشته باشد، سریعا اقدام به تعویض کاال کرده و هزینه نصب مجدد را نیز تقبل می کنیم، ولی در این 15 سال فعالیت کمترین میزان مرجوعی را داشتیم که شاید به یکی دو مورد محدود می شده است و آن موارد نیز اشکال از تولید و کیفیت محصول نبوده و موارد نگهداری و نصب و طریقه استفاده غلط بوده است.

ملکی، گفت: وی به بهره برداران و استفاده کنندگان از محصولات شیرآلات و سینک آشپزخانه به خصوص خانم ها توصیه کرد که بر روی این محصولات از مواد و شوینده های اسیدی و قلیایی استفاده نکنند، چرا که این مواد موجب خرابی سینک ها و شیرآلات می شود. وی در خصوص مزیت های رقابتی و تسهیلات برندهای شیرآلات چشمه و سپهر استیل، یادآور شد: محصولات این برندها بدون قید و شرط دارای ده سال گارانتی است که این بی نظیر و بدون رقیب است، همچنین در بحث خدمات و پشتیبانی بسیار زیاد کنترل صورت می گیرد و شرکت »آسا سرویس« که خدمات پشتیبانی این برندها را بر عهده دارد، بسیار قوی عمل می کند. گفتنی است؛ از لحاظ کار آفرینی و اشتغال این شرکت به صورت مستقیم برای 147 نفر اشتغال به وجود آورده و بیش از 2 هزار کارآفرینی در چرخه تولید و توزیع و پشتیبانی این محصولات مشارکت دارند.

این کارآفرین و صنعتگر، در خصوص مشکلات و موانع موجود در تامین مواد اولیه و صادرات و تولید، بیان کرد: متاسفانه حمایت خاصی صورت نمی گیرد و ما در تولید باید همه متریال اولیه را نقدی خرید کنیم ولی در بحث فروش به دلیل اقتصاد نامتوازن مجبور هستیم که اقساطی به عمده فروشان بفروشیم و چک های مدت دار دریافت کنیم.

وی با گلایه از مالیات های سنگین اخذ شده از تولیدکنندگان، گفت: متاسفانه فشار زیادی بر روی تولیدکنندگان و صنعتگران قانونگرا وجود دارد که با وجود اخذ همه مجوزهای قانونی با مالیات های بسیار بالا و غیر متوازن با درآمد خود روبرو هستند.

ملکی با بیان اینکه در سال های اخیر فشار زیادی بر تولیدکننده و صنعتگر وارد شده و میزان درآمد آنها با هزینه های تولید و مالیات ها، عوارض و سایر مخارج همخوانی ندارد. وی با اشاره به اینکه در اوایل تاسیس شرکت شاید حقوق کارگر به 500 هزار تومان نمی رسیده ولی اکنون حقوق های میلیونی و هزینه های بالا وجود دارد، گفت: در حالی که فروش چند کانتینری گذشته در روز به میزان قابل توجهی کم شده است.

این کارآفرین، تصریح کرد: کم شدن ساخت و ساز و واردات بی رویه کالاهای مشابه از خارج در کنار پائین آمدن قدرت خرید مردم، کمر کارخانجات صنعتی و تولید ملی را شکسته است. با این هزینه ها و مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به پائین آوردن قیمت ها از طریق کاهش کیفیت کردند ولی ما که بر عهد خود بر تولید خدا پسندانه و با کیفیت و بر مدار مشتری مداری استوار هستیم نمی توانیم در بازار فعلی با قیمت های این شرکت ها رقابت کنیم، چرا که در شرایط بی پولی مردم کمتر به کیفیت و خدمات توجه دارند و تنها در پی تهیه کاالی مورد نیاز خود با نازل ترین قیمت هستند.

ملکی، در خصوص انتظاراتش از تسهیلگران و دولتمردان و سیاستگذاران، ادامه داد: هیچگونه حمایتی وجود ندارد و امکان توسعه و افزایش خطوط تولید وجود ندارد، چرا که افزودن یک خط تولید بیش از 20 میلیارد هزینه در بر دارد و در شرایط کنونی هم هیچگونه صرفه اختصاصی وجود ندارد و این سرمایه گذاری بازدهی نخواهد داشت و از طرفی بدون تغییر و پیشرفت و بدون توسعه و به روز رسانی امکان به دست آوردن بازارهای جدید و حفظ مشتریان محدود می شود. وی تاکید کرد: هر چقدر نیرو و خدمات ما بیشتر شود، متاسفانه دردسرها و موانع دولتی هم افزایش می یابد و مالیات و عوارض و هزینه ها هم زیادتر می شود و متاسفانه دولت ها علی رغم شعار ملی چند ساله در خصوص حمایت از تولید ملی، هیچگونه تسهیلگری و حمایت خاصی را از شرکت های تولیدی و کارآفرین به عمل نمی آورند.

ملکی، افزود: حداقل انتظار تولیدکننده کاهش مالیات ها در برهه کنونی و کمک به تامین مواد اولیه و در اختیار قرار گرفتن مواد اولیه است که اگر دولت ها این حداقل انتظارات را تامین و حمایت کنند، بخشی از مشکلات کشور در زمینه تولید مرتفع می شود.

این تولیدکننده در خصوص واگذاری زمین برای تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرک های کارگاهی و صنعتی، ابراز کرد: متاسفانه پیشنهادات دولتی و اینگونه تسهیلات و کارگشایی ها هم فقط جنبه تبلیغاتی داشته و وقتی برای دریافت این خدمات ورود پیدا می کنیم با انبوهی از مشکلات و سنگ اندازی ها روبرو هستی به طوری که اکثرا قید این خدمات را می زنند و عطایش را به لقایش می بخشند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی ملک، در پایان خاطر نشان کرد: از نظر کیفیتی در محصولات »سپهر استیل« سعی کردیم در تولید سینک نسبت به برندهای دیگر داخلی و خارجی موجود در بازار قوی تر عمل کنیم و در ضخامت ورق و کیفیت طراحی و تولید پیشتاز باشیم. همچنین در استنلیز استیل بسیار قوی تر از محصولات دیگر عمل کردیم و خدمات ضمانت و پشتیبانی و تسهیلات مناسبی ارائه شده است.

وی اذعان کرد: با توجه به کیفیت تولیدات داخلی در تولید سینک و شیرآلات و با وجود انبوه تولیدکننده ابدا نیاز به واردات محصول خارجی نداریم و دولت نباید اجازه واردات محصول کم کیفیت چینی را بدهد انتظار داریم حداقل در این زمینه درست عمل کرده و اجازه دهد این محصولات تنها در داخل کشور تولید شود.

 

دیدگاه / پاسخ