حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
بغصی که در گلو خشکید/دولت جدید خرد را جایگزین منیت و غرور کند

بغصی که در گلو خشکید/دولت جدید خرد را جایگزین منیت و غرور کند

"مردم از کرونا همیشه نمی‌میرند اما قطعا مردم زیادی از سرطان خواهند مرد" این گفته مسعود صرامی، مدیر سیتی سنتر اصفهان در حالی بود که از شدت بی تفاوتی مسوولان به سلامتی مردم در حالی که اشک در چشمانش نقش بست ، بغض خود را خورد و گفت : یک بیمار سرطانی خود و خانواده اش درگیر درمان می شوند و با هزینه های بسیار در نهایت در بسیاری از موارد تنها چند ماه یا چند سال بیشتر زنده خواهند ماند ولی با غربالگری قبل از بروز سرطان از آن پیشگیری می شود .
به گزارش خبرنگار باخبرباش، مسعود صرامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران، از بی تفاوتی وزیر بهداشت گلایه داشت و اعلام کرد: نه تنها به فکر سلامتی مردم بلکه به فکر  فرزندان خود هم نیستند و من بارها برای دکتر نمکی پیام ارسال کردم اما هر چه به شما پاسخ داده به من هم جواب داده است و هیچ پاسخی دریافت نکردم.


وی در حالی خبر از راه‌اندازی اولین پارک فناوری هسته‌ای در اصفهان توسط بخش خصوصی با کمک مسئولان امنیتی، شهری و کشوری خبر داد که همتای آن در کشور نیست و ادامه داد: مجموعه سیتی سنتر تنها یکی از 30 پروژه‌ای است که در اصفهان به منظور رفاه حال مردم و در جهت رونق اقتصادی استان و همچنین اشتغالزایی جوانان نصف جهان راه‌اندازی کرده ایم.
مدیر مجموعه شهرک سلامت اصفهان با اظهار اینکه تنها راه پیشگیری از سرطان، غربالگری است، ابراز کرد: به منظور کمک به حال مردم مناطق محروم یا کمتر برخوردار اصفهان، برای غربالگری با ماشین های RV مجهز به امکانت درمانی و‌ پزشک به آن مناطق خواهیم رفت تا  خدمات پیشگیرانه و تشخیصی  را به افرادی که توان آمدن به مراکز سلامتی را ندارند ارائه دهیم.
وی گفت: ایجاد امکانات خدماتی در مناطق کم برخوردار باعث‌می شود یک فرد نیازمند خدمات مجبور نباشد از حاشیه شهر با هزاران زحمت خود را به مرکز شهر اصفهان برساند تا خدمات دریافت کند و برای بازگشت به منزلش ، ساعت 10 و 11 شب مجبور به استفاده از تاکسی‌های شخصی باشد و گناه هر چشمی نامحرمی که در کمین آنهاست و خطرات آن به گردن انهایی خواهد بود که میتوانستند برای این مردم کاری انجام دهند و  امکانات ایجاد نمایند و ندادند.
صرامی به مشکلات عدیده ای که درحین مراجعه افراد فقیر و حاشیه نشین برای دریافت خدمات سلامت به مرکز شهر می آیند ، اشاره کرد وگفت: در شهرک سلامت برای این‌افراد امکانات بی مانندی را فراهم کردیم.

 

راه اندازی اولین قطب هسته ای کشور در اصفهان
وی ادامه داد: با احداث اولین قطب هسته‌ای در اصفهان و تسهیل زمینه های ورود مراجعان خارجی به کشور ، قطعا درآمدی بالاتر از فروش نفت را در صنعت توریسم سلامت شاهد خواهد بود .
صرامی اضافه نمود : ایجاد اولین پارک علمی تحقیقاتی قطعات پزشکی که در ان چند صد شرکت دانش بنیان ایجاد خواهد شد و این مورد هم  در امدی بیشتر از چاهای نفت را برای اصفهان و‌ کشور ایجاد خواهد کرد از دیگر پروژه های در حال انجام شرکت پرستیژ لند است.

نه نفت نه کمک و ارتباط با  امریکا اقتصاد ایران را باز نمی گرداند ولی با استفاده از تفکر آینده محور و توجه به امکانات و ظرفیت های  داخلی و مردم این اتفاق خواهد افتاد

وی اعلام کرد: در کنار شهرک سلامت بیمارستان هزار تختوابی و هتل در حال ساخت است تا بیماران نیازمند خدمات اقامتی از آن استفاده کنند و  همراهان بیماران سرطانی که از راه دور به اصفهان میایند  ، بعضا یک پدر به همراه فرزندش، یا یک مادر به همراه کودک خود و دهها نمونه دیگر که همین الان در اطراف مراکز درمانی سرطان اصفهان شاهد هستیم را در این مرکز با احترام میزبانی میکنیم تا به جای پارک خوابی و کف خوابی خیابان و ماشین خوابی در یک مکان استانداراد استراحت کنند و تنها نگرانی آنها مراحل شیمی درمانی و رادیو تراپی عزیزانشان  باشد.
صرامی خاطرنشان کرد: بیماران سرطانی که از شهرهای دیگر وارد اصفهان میشوند تقریبا یکماه را در این شهر می گذرانند ، متاسفانه دیده ام که بیماری در نوبت رادیوتراپی با همسرش در ماشین شخصی شب  می خوابد تا خدمات دریافت کند و شاید روزهای زیادی این را تجربه می کند و اما ما در این موضوع هم ورود پیدا کردیم و با احداث هتل هایی در جوار شهرک سلامت، مکانی را برای سکونت موقتی همراهان بیماران ایجاد خواهیم کرد.
وی خبر از بهره برداری هتل مجموعه سیتی سنتر  تا پایان سال و پذیرش میهمانان از اول سال آینده خبر داد و افزود: امروزه نه نفت نه کمک امریکا مشکل اقتصاد ایران را حل نمی کند  بلکه تنها اعتماد به بخش خصوصی و حمایت از آنها و هموار کردن مسیر برای رشد فناوری های داخلی می تواند، درآمدی بالاتر از نفت را نصیب این شهر و کشور کند.
صرامی بیان داشت: در جریان اخیر افغانستان هم شاهد بودیم که آمریکا منافع همه ملت ها را فدای منافع ملت خود می کند و در مورد ایران هم این اتفاق خواهد افتاد .

 

ابتکار اصفهان سیتی سنتر در بحران آب، یک زاینده رود روان داشتیم اگر...
مدیر مجموعه سیتی سنتراز تولید 2 میلیون لیتر آب شرب از پساب فاضلاب در حالی خبر داد که تاکنون برای آبیاری فضای سبز به کار برده می شد و افزود: حساب کردم اگر یک هزار نفر مثل ما کار می کردند، 720 میلیون متر مکعب آب تولید می شد، یعنی برابر پرشدن آب زاینده رود و شهروندان اصفهان.


اصفهان الگوی شهرهای بزرگ در احداث شهرک سلامت و سیتی سنتر
وی با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید خرد را جایگزین غرورو منیت کند، ادامه داد: 4 ماه پیش بارها و بارها به وزیر بهداشت پیامک دادم که از این فرصت باقیمانده استفاده و در جهت سلامتی مردم گام بردارد اما جواب هیچ از پیامک ها را نداد.
صرامی با بیان اینکه امروزه نیاز به کنار هم بودن و حمایت بخش خصوصی و دولت با یکدیگر بیش از هر زمان دیگری حس می شود، گفت: 24 ابرکارخانه ایجاد نمودیم که هیچگاه از سوبسید ، وام و و حمایت مالی بخش دولتی استفاده نکردیم .


وی که این صحبت ها را در حاشیه مراسم تقدیر مجموعه اصفهان سیتی سنتر از اصحاب رسانه و در جمع خبرنگاران بیان کرد در پایان افزود : وظیفه رسانه‌ها اطلاع رسانی بموقع و درست خدمات و برنامه های بخش خصوصی در رونق اقتصادی اصفهان است.
مدیر مجموعه سیتی سنتر اصفهان با اعلام اینکه تهرانی ها خواستار اجرای الگویی مثل سیتی سنتر و شهرک سلامت در کلان شهر تهران شده اند گفت: مایه خوشحالی است که عملکرد بخش خصوصی به چشم دیده شده و خواستار الگوبرداری از آن هستند و امیدواریم مدیران آینده اعتماد به ظرفیت های داخلی و توانایی های بخش خصوصی را سرلوحه کار خود قرار داده و موجب رفاه مردم و جامعه شوند.

 

دیدگاه / پاسخ