حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
شناسایی ۵ مبتلا به سرخک در استان اصفهان

شناسایی ۵ مبتلا به سرخک در استان اصفهان

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از شناسایی ۵ مبتلا به سرخک در بین مهاجران خارجی که به‌تازگی از افغانستان آمده‌اند خبر داد و گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی ۹ ماهه تا ۳۰ ساله برای پیشگیری از شیوع سرخک در حال انجام است.

رضا فدایی  اظهار کرد: بیماری سرخک تاکنون در بین مردم استان اصفهان مشاهده نشده، اما ۵ نفر مبتلا به سرخک در استان شناسایی شدند که همه اتباع خارجی بودند و به‌تازگی از افغانستان به اصفهان آمده بودند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون واکسیناسیون برای اتباع ۹ ماهه تا ۳۰ ساله در استان در حال انجام است، گفت: تیم‌های سیار واکسیناسیون به مناطق مختلف استان می‌روند و واکسن سرخک را به اتباع خارجی تزریق می‌کنند. اولویت تزریق واکسن نیز با کسانی است که به‌تازگی به ایران آمده‌اند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه مردم ایران به خاطر تزریق واکسن در کودکی ایمنی دارند، افزود: اگر خانواده‌ای به فرزندش واکسن نزده توصیه می‌کنیم هرچه زودتر واکسیناسیون فرزندش را انجام دهد. واکسن سرخک در ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود، اما اگر برخی از خانواده‌ها از قلم افتاده‌اند همین الان لازم است واکسن را تزریق کنند. اگر کسی واکسن سرخک را قبلاً زده‌اند نیازی به واکسن مجدد ندارد.

فدایی در مورد تب دنگی نیز گفت: تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط گزش پشه‌ای خاص منتقل می‌شود. این پشه تاکنون فقط در نقاط جنوبی ایران مشاهده شده که آن هم آلوده به ویروس نبوده است.

وی با اشاره به شیوع تب دنگی در کشورهای شرق آسیا، گفت: بر مسافران و کالاهای وارده از شرق آسیا نظارت می‌کنیم و خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا از این بیماری در استان نداشته‌ایم.

دیدگاه / پاسخ