حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
کاسه داغتر از آش شدن در نامگذاری های شهری/ عذرخواهی رسمی شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

افراد معمولی(غیراز خانواد شهدا و جانباز) اهانت نکنند

وقتی حواشی متن نشست را تشکیل می دهد

کاسه داغتر از آش شدن در نامگذاری های شهری/ عذرخواهی رسمی شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

 

 ماجرا از آنجا اغاز شد که شهردار اصفهان از انقلاب عمرانی که در شهر اصفهان به ثمر رسانده بود نام برد و به خیابان آسمان و پل آفتاب و ده ها پروژه خرد و کلان در حالی اشاره کرد که نمی دانست مطرح کردن این اسامی برخی از متعصبین را کاسه داغتر از آش می کنند و مطالبات مردمی در مدیریت شهری را به یکباره در حاشیه می اندازند و با صدای های معترضانه خواهان نامگذاری اسامی شهدا به تمامی معابر و پروژه های و خیابان ها و کوچه پس کوچه ها شهر اصفهان می شوند بدون اینکه بدانند نظر سنجی ها حکایت از چه دارد، بدون اینکه بدانند آیا شهدا خود نیز موافق این اصل هستند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بدنبال انتشار تصویری که به اذعان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست مشترک خود با شهردار آن را فتوشاپ می دانست که عکس شهردار یکی از مناطق اصفهان را در کنار یک سرویس بهداشتی برادران گذاشته و نام یکی از شهدا را بر آن برچسب زده بود، و این مسئله موجی از رسانه را ایجاد کرد که استاندار اصفهان در قالب نامه ای خواستار پیگیری این موضوع شد و شهردار اصفهان هر گونه خطای که با قصد صورت گرفته باشد را محکوم کرد.

در این نشست که گویا فرزند شهید یا عروس شهید و فرزند جانباز بودن و از خانواده شهدا و جانباز گوی سبقت شده بود باعث شد که یکی یکی پشت تریبون بیاند و خود را تافته ای جدا بافته ای از بیشتر اهالی اصحاب رسانه که جمعیت عادی و معمولی (غیر شهید و جانباز) را تشکیل می دهند ، نام ببرند و اظهار نظر افراد معمولی(غیر شهید و جانباز) را یک اهانت تلقی کنند و در جمع کثیری از افرادمعمولی(غیر شهید و جانباز) وی را محکوم کنند.


بیشتر بخوانید؛ 

نامگذاری اشتباه سرویس بهداشتی یک پارک در اصفهان توسط شهرداری اصلاح شد

بدنبال اعلام اسامی انتخابی آفتاب و آسمان که از سوی شهردار مطرح شد در گام اول یکی از خبرنگاران پیشکسوت  پشت تریبون رفت و با طرح این سوال که چرا از اسامی و نام شهدا برای پروژه ها و معابر استفاده نمی کنید؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سوال گفت که هر یک از نامگذاری ها در کمیته نامگذاری و بر اساس خواسته مردم و نظرسنجی های صورت گرفته انجام می شود و خوشبختانه امروز  اسامی شهدا روی تمامی معابر، پروژه ها و خیابان ها هست و اگر اسم شهیدی جا مانده است خوشحالیم که اعلام کنند و بتوانیم نامگذاری کنیم.

نصر اصفهانی با اظهار اینکه نام شهید امروز کم آوردیم و امیدواریم روزی به جایی برسیم که دیگر شاهد شهید شدن عزیزی نباشیم ، اضافه کرد: هیچ گاه فرد شریفی و با وجدانی اقدام به این کار نمی کند.

پاسخ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حالی بود که یکی از خبرنگاران پشت تریبون رفت و ضمن ابراز اظهار نظر شخصی و به نمایندگی از مردمی که معتقدند اسامی معابر و خیابان و پروژه هم می تواند غیر از نام شهدا باشند، ادامه داد: "خدا را شکر خداوند اسامی مثل زمین و آسمان را هم افرید که ما در کنار نام شهدا نام پروژه ها را از آفتاب و اسمان بهره بگیریم"

این گفته خبرنگار ، یکی از اصحاب رسانه که جزو خانواده شهدا بود را بر آشفت و سخن وی را محکوم کرد و یک اهانت بزرگ دانست، شهردار اصفهان نیز سخن خبرنگار را محکوم و اهانت مطرح کرد.

خبرنگاری که خود را فرزند شهید خطاب کرد، با استناد به این شعر که گرگ ها خوب بدانید که این ایل غریب ره صد ساله خون پدران ماست هنوز ، گر پدر رفت یکی مرد خدا هست هنوز ، از شهردار خواست که این اقدام قبیح را محکوم کند.

شهردار اصفهان در مقابل تمامی اصحاب رسانه به نمایندگی از همه مدیران شهری وابسته به خانواده شهدا و ایثارگران و به نمایندگی از همه خانواده شهدا عذر خواهی کرد و گفت: به هیچ عنوان نمی گذارم در حوزه مسئولیت من شاهد این دست از اتفاقات باشیم و  هر گونه حرکت زشت و ناپسند را محکوم می کنم.

قدرت الله نوروزی با اظهار اینکه هر گونه نقدی را می پذیریم اما نقدی که نقد باشد نه غالب تخریب پیش برود، ادامه داد: اگر قانون و شورا را قبول داریم باید به نامگذاری که از سوی آنها انجام می گیرد، احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه مخاطب همه هستند و باید همه مخاطبین را در نظر گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با در پاسخ به این سوال گفت: در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد که هیچ ادم با وجدان و با شرفی این کار را نمی کند .

نصر اصفهانی گفت: امروز یک عذرخواهی به عذرخواهی های قبلی خود اضافه می کنم و هر گونه توهینی به خانواده معزز شهدا را محکوم خواهم کرد.

در پایان شاهد حضور یکی از مشاورین جوان شهردار بودیم که وی نیز خود را عروس یک شهید و دختر یک جانبازی دانست و تمامی امکاناتی که امروزه در اختیار همه قرار دارد را از بیت المال و خون شهدا دانست .

امروز نزدیک به دو ساعت از جلسه در حالی به این موضوع پرداخته شده  که امروز مردم ما با انواع معضلات و مشکلات درگیرند و از آمار بالای فقر تا آمار زیاد بیکاری تا مردمی که از سو تغذیه هزار قدم به مرگ نزدیک می شوند تا افراد که با بیماری دست و پنجه نرم می کنند تا افرادی که به خاطر آلودگی هوا دیگر نفسی برای تازه کردن ندارند تا مردمی که نیازمند به حمل ونقل تازه نفس دارند تا مردمی که خواهان محیط زیست سالم هستند تا بسیاری از مطالبات ریز و درشتی که به حق تخصیص بیش از دو ساعت زمان برای اینکه چرا نامگذاری ها از اسامی شهدا انتخاب نمی شود یا خیر قدری قابل تامل است.

شهردار اصفهان نیز در پاسخ به خبرنگاری که خود را فرزند شهید خطاب کرد قول داد که اسم شهید آیتی را بر پروژ ه ای که زیبنده آن باشد، می گذارند.

قدری تفکر لازم است.

دیدگاه / پاسخ