حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
خواهر خواندگی شهرهای حیدرآباد و سمرقند تا مرز امضا پیش رفته است

افزایش ۷۶ کیلومتری مسیرهای دوچرخه سواری در شهر

شهردار اصفهان:

خواهر خواندگی شهرهای حیدرآباد و سمرقند تا مرز امضا پیش رفته است

شهردار اصفهان گفت: خواهرخواندگی شهرهای حیدرآباد و سمرقند تا مرز امضا پیش رفته است؛ اگر اصفهان امروز در دنیا شناخته شده کار یک شب و یک روز نبوده بلکه حاصل اقدامات انجام شده و روشنگری افکار عمومی بوده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، قدرت الله نوروزی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تقویت ارتباط با خواهرخوانده‌های اصفهان گفت: چراغ ارتباط اصفهان با برخی از شهرهای خواهرخوانده کم سو شده بود و فروغی نداشت که خوشبختانه با ابتکارات جدید چراغ آن پرفروغ شد و مذاکراتی با سفرا و شهرداران کویت، فلورانس و کوالالامپور از طریق فضای مجازی انجام و منجر به تبادل تجربیات و دانش شد؛ دیپلماسی شهری اصفهان مورد استقبال وزارت خارجه نیز قرار گرفت.

وی از افزایش ۷۶ کیلومتری مسیرهای دوچرخه سواری در شهر خبر داد و افزود: تعداد دوربین‌های نظارتی شهر از ۴۱ دوربین در سال ۹۶ به ۶۱ دوربین در سال ۹۹ رسید و سامانه‌های ثبت تخلف نیز از ۶۴ دوربین در سال ۹۶ به ۱۰۳ سامانه در سال ۹۹ افزایش یافت.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه در سال گذشته سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهر راه اندازی شد، بیان داشت: این اقدام عدالت پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها را برقرار می‌کند.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت حوزه خدمات شهری شهرداری افزود: تعداد سرویس‌های بهداشتی شهر از ۲۹۲ در سال ۹۶ به ۳۹۴ در سال گذشته افزایش یافته است؛ همچنین شاهد افزایش ۱۹ میلیون مترمکعبی میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز بوده‌ایم.

وی به احداث ۵ نیروگاه خورشیدی در شهر اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ درصد فضای چهار هزار هکتاری سبز شهر از طریق پساب آبیاری می‌شود و قرار است به ۵۰ درصد افزایش یابد.

نوروزی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر اصفهان به ۲۸.۰۲ رسیده است، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته ۳۰۰ هکتار به فضای سبز شهر افزوده شده است که بخشی از آن در پروژه پل آفتاب، ادامه بلوار فرزانگان و ۵۰ هکتار فضای سبز در بختیار دشت به عنوان یک اقدام زیست محیطی، انسانی و حقوق بشری انجام شده است.

نوروزی تأکید کرد: انجام این خدمات در شهر برای مردم شیرین است و هرکدام از آنها می‌تواند دل مردم را شاد و امیدواری ایجاد کند؛ مردم به امید نیاز دارند و کسی که بخواهد با امید مقابله و ایجاد یأس کند، حرکتی انسان دوستانه و دفاع از حقوق شهروندی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه اگر در راستای تحکیم وحدت اقدام نمی‌کردیم، انقلاب عمرانی محقق نمی‌شد، تصریح کرد: انقلاب عمرانی را نمی‌توان یک جانبه انجام داد در غیر این صورت خارج از اصول اقدام کرده‌ایم.

نوروزی ادامه داد: آزادسازی سنگین‌ترین اقدام شهرداری است که اگر در چهارچوب موازین اخلاقی نباشد و حقوق مردم به رسمیت شناخته نشود و در ازای سلب مالکیت مردم، جبران حقوق آنها انجام نشود موفقیتی در امور حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهر به سه دسته شاخص، مهم منطقه‌ای و منطقه‌ای تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ پروژه شاخص شهری افتتاح شد و یا در آستانه افتتاح قرار گرفت همچنین ۳۰ پروژه مهم منطقه‌ای و ۱۹۰ پروژه منطقه‌ای افتتاح شد یا در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

شهردار اصفهان از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان خبر داد و اظهار کرد: پروژه میدان شهدای هسته‌ای در سال ۱۴۰۰ با تکمیل اقدامات عمرانی در سه خیابان منتهی به میدان از جمله مشتاق، ارغوانیه و زاینده رود افتتاح می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه چهارباغ و خیابان‌های منتهی به آن و میدان امام حسین (ع) همچنین پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی آماده افتتاح است، افزود: خط انتقال پساب شمال شهر از ابتدای بلوار فرزانگان تا میدان المپیک اجرا شده است.

نوروزی با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۱۵ کیلومتر پیاده راه سازی در شهر اصفهان ایجاد شده است، گفت: این میزان معادل ۱۲۴ هزار مترمربع در بافت‌های تاریخی شهر است که منجر به نوسازی و بهسازی این بافت‌ها شده است.

دیدگاه / پاسخ