حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
شهردار زرین شهر اولویت نخست ما اتمام پروژههای ناتمام زرینشهر است

حسین اسماعیل احمدی، شهردار زرین شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه تأکید کرد: مصمم هستیم که پروژه‌های ناتمام زرین‌شهر که برخی 10 تا 16 سال از آغاز آن گذشته است را به اتمام و بهره‌برداری نهایی برسانیم و با مردم عهد کردیم که این اولویت نخست ما باشد و از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

اسماعیل احمدی در نشست خبری:

شهردار زرین شهر اولویت نخست ما اتمام پروژههای ناتمام زرینشهر است

 

 

محمد رضا حسنی -  به گزارش نگاه کویر، شهردار زرین‌شهر در نشست خبری با عنوان گزارش عملکرد یک‌ساله شهرداری زرین‌شهر، عنوان کرد: واقفیم که شهرداری‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال سود و یا  نهادهای انتفاعی  نیستند و هدف آنها خدمت‌رسانی به مردم است، از سویی شهرداری‌ها ویترین سنجش خدمات دولت هستند، درحالی‌که هیچ بودجه خاصی از دولت دریافت نمی‌کنند.

حسین اسماعیل احمدی، تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم که شهرداری‌ها در بسیاری از عرصه‌های عمرانی  بدون دریافت بودجه دولتی از نهادهای موظف در امر عمران بسیار بهتر و بیشتر کارکرده‌اند و همه فعالیت‌های شهرداری در راستای خدمت به مردم بوده و هیچ سودآفرینی جز برای خدمت‌رسانی و آبادانی شهرها در این نهاد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همه فعالیت‌های شهرداری هزینه‌های بالا دارد و باید از جیب شهرداری سوبسید تعلق بگیرد، مثلاً بحث جمع‌آوری زباله، اگرچه در فیش‌های عوارض سالیانه شهرداری مبالغ کمی  از شهروندان دریافت می‌شود؛ ولی این مبالغ قابل قیاس با هزینه‌های چندین برابری این خدمت که شاید کوچک هم به نظر برسد، نیست.

ایشان افزود: فرهنگسراها، پارک‌ها، کتابخانه‌ها و اکثر مراکز فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها، تنها خدمت‌رسانی می‌کنند و هیچ درآمدی ندارند که باید با درایت این هزینه‌ها تأمین شود.

اسماعیل احمدی، ادامه داد: در دوره ششم شورای شهر، افتخار پیدا کردیم که در خدمت مردم خطه طلایی استان اصفهان، زرین‌شهر باشیم که با اعتماد دوستان شورای شهر از مهرماه سال گذشته افتخار پیدا کردم که به‌عنوان شهردار زرین‌شهر خدمت کنم. آن زمان ما با بودجه 70 میلیاردتومانی شهرداری را تحویل گرفتیم و باتوجه‌به خودگردانی شهرداری‌ها می‌بایست تمام هزینه‌های شهر را وصول و پوشش می‌دادیم.

سیری در بودجه و هزینه‌های شهری زرین‌شهر

وی با بیان اینکه، حدود 60 میلیارد بودجه وصول شده بود و 30 میلیارد نیز از محل فروش املاک در شش‌ماهه اول قابل وصول بود، گفت: بودجه سال 1401 را با حدود 30 درصد افزایش به میزان 93 میلیارد در قالب فعالیت‌ها و پروژه‌های یک‌ساله، تقدیم شورای شهر کردیم که به تصویب رسید و تا امروز حدود 90 درصد از کل بودجه مصوب وصول و تأمین شده است.

شهردار زرین‌شهر، با اشاره به 84 میلیارد وصولی و تأمین بودجه از ابتدای سال تاکنون، ابراز کرد: در اواخر سال گذشته ما اتفاق مهم افزایش 57 درصدی حقوق کارگران شهرداری را داشتیم که باتوجه‌به اینکه عمده نیروهای شهرداری کارگری هستند این امر هزینه‌ای مضاعف برای شهرداری داشت و پرداختی حدود 4 و نیم میلیاردی شهرداری زرین‌شهر به کارگران در سال گذشته به حدود 7 میلیارد طی سال جاری رسید.

اسماعیل احمدی، با ذکر این مطلب که این افزایش حقوق کارگران باتوجه‌به اینکه پیش‌بینی بودجه در آذرماه سال قبل انجام شده بود، شهرداری‌ها را با مشکلات زیادی روبرو کرد، افزود: این افزایش حقوق در بودجه سالانه لحاظ نشده بود و در پیش‌بینی‌ها هم طبق قوانین تنها 10 درصد افزایش مدنظر قرار گرفته بود. ولی به حمدالله در 7 ماه اول سال کلیه حقوق پرسنل مطابق احکام صادره به‌موقع و بدون تأخیر پرداخت شد که این مرهون همکاری بی‌دریغ و لطف همکاران شهرداری است که با تمام توان و خالصانه تلاش کردند.

وی، در ادامه با عرض سپاس از شورای شهر که همکاری بسیار خوبی برای هماهنگی و انجام مصوبات داشتند، در خصوص پروژه‌های شهری اظهار کرد: باتوجه‌به اجازه قانون برای تخصیص 60 درصد بودجه به هزینه‌های جاری و 40 درصد به موارد عمرانی و پروژه‌ها، ولی باتوجه‌به اینکه ما بیش از 80 میلیارد فقط در سال حقوق پرسنل را داشتیم، امیدوار بودیم که حدود 13 میلیارد عوارض آلایندگی که تا ماه مهر سال گذشته دریافت شده بود، امسال نیز وصول شود؛ ولی تا این تاریخ هیچ‌گونه عوارضی برای آلایندگی هنوز وصول نشده است.

عوارض آلایندگی هنوز به شهرداری پرداخت نشده است

وی در تشریح علت عدم پرداخت این عوارض آلودگی به مدیریت شهری، گفت: باتوجه‌به تشکیل کارگروه و قانون ارزش‌افزوده و سپرده شدن تصمیم‌گیری و پرداخت این عوارض به کارگروه مذکور، هنوز جمع‌بندی لازم جهت میزان درصد آن صورت نگرفته که متولی اصلی سازمان محیط‌زیست استان است و پرداخت عوارض منتظر ابلاغ تصمیم و نتیجه این کارگروه است.

شهردار زرین‌شهر، با ذکر اینکه اگر عوارض آلایندگی به‌موقع پرداخت شده بود، اکنون بالای 100 میلیارد وصولی بودجه داشتیم، بیان کرد: در پروژه‌های شهری هم هدف ما جمع‌بندی و افتتاح سریع‌تر  طرح‌های ناتمام است، مثلاً پروژه‌ای هست که 16 سال قبل کلید خورده؛ ولی هنوز افتتاح نشده و علت‌های متفاوتی هم می‌تواند داشته باشد و گاهی شورای شهر و دیگر نهادها  در برخی ادوار شاید با اتمام این طرح‌ها موافقت و همسویی نداشتند.

تحولات بزرگ در تأمین خدمات شهری شهرک حمل‌ونقل

اسماعیل احمدی، یادآور شد: اتمام شهرک حمل‌ونقل، شهرک مشاغل، پارک‌سوار، نگارخانه و بلوار خلیج‌فارس و دیگر طرح‌های ناتمام از مطالبات جدی مردم زرین‌شهر بود که واقعاً انتظار پاسخگویی و گلایه‌های زیادی مطرح بود که ما به مردم قول دادیم اتمام این طرح‌ها در اولویت کار ما باشد.

وی افزود: شهرک حمل‌ونقل در حد یک جدول‌گذاری، آسفالت و پلاک بندی افتتاح شده بود درصورتی‌که کوچک‌ترین ساخت‌وسازی در این شهرک که قرار بود حداقل 60 شرکت باربری و دیگر اماکن را شامل شود و یکی از 4 شهرک نمونه حمل‌ونقل کشور باشد، انجام نشده بود. ما جلسات مکرری را  صورت دادیم و کمیته‌ای برای اتمام کار ایجاد کردیم و فشارهای زیادی وارد کردیم تا کار ساخت‌وساز باربری‌ها  از سال گذشته شروع شود.

وی ادامه داد: اکنون حدود 30 باربری با ایجاد ساختمان‌های دوطبقه در حال نازک‌کاری و سفت‌کاری و نماکاری هستند و چهره این شهرک متحول و حالت عملیاتی گرفته است. تعهدات شهرداری نیز در جلسات مختلف موردبحث و عملیاتی‌شدن قرار گرفته و در جلسه با جناب فرماندار مباحث خدمات آب و برق و گاز و تلفن اجرایی شد و مشکلات موجود با اداره آب در حال رفع‌ورجوع است. بحث برق هم حدود 70 میلیون خدمات برق‌رسانی و بیش از 48 میلیون لوازم لازم تأمین شده است. همچنین برای پیمانکاری برق این مجموعه 700 میلیون تومان آگهی اعلام شده است تا پیمانکار انتخاب شود.

اسماعیل احمدی با اشاره به این مطلب که بحث خدمات مخابراتی، اتاقک‌های نگهبانی، نمازخانه و خدمات عمومی این شهرک نیز احداث و تأمین  و تحویل شده است، خاطرنشان کرد: فیبر نوری نیز در حال تأمین بوده و رایزنی‌ها برای اتصال و تأمین شبکه گازی نیز انجام شده است.

عملیاتی‌شدن شهرک مشاغل

شهردار زرین‌شهر درباره شهرک مشاغل، اذعان کرد: این شهرک نیز مسائل خاصی داشت و اکثر پلاک‌ها واگذار شده بود؛ ولی در خصوص تأمین خدمات لازم که با سهولت بیشتری در سال‌های قبل می‌توانسته انجام بگیرد، فعالیت زیادی نشده بود. اکنون هزینه‌ها زیاد شده و مثلاً اگر زمانی با 4 میلیارد می‌شد خدمات آبرسانی و یا با 3 میلیارد برق را به این شهرک رساند، اکنون هزینه‌ها بسیار بالاتر رفته، البته متأسفانه هزینه‌های فروش پلاک‌ها چندان زیاد و قابل‌سرمایه‌گذاری نبوده؛ ولی به هر دلیل این خدمات انجام نشده و اکنون ما با مشکلات چند برابری روبرو هستیم.

وی افزود: قطعاً اکنون همه خریداران زمین از شهرداری مطالبه دارند که خدمات عمومی این شهرک سریع انجام شود و از سال 89 که شروع واگذاری بوده این خدمات انجام نشده است. متأسفانه اکثر این طرح‌ها پس از 10 تا 16 سال هنوز کامل نشده و در این دوره شهرداری را با مشکلات و مطالبه برحق مردم مواجه ساخته است.

اسماعیل احمدی با بیان اینکه بحث تأمین آب و سایر خدمات شهری شهرک مشاغل نیز پیگیری جدی شده و باتوجه‌به ضعف بودجه کار بسیار سنگین شده است، تأکید کرد: باتوجه‌به سقف بودجه عمرانی زیر 40 میلیاردی در سال با مشکلات زیادی مواجه هستیم که در تلاش برای رفع‌ورجوع موارد هستیم.

وی با اشاره به در آینده نزدیک در تلاشیم تا خبرهای خوبی برای مالکین شهرک مشاغل داشته باشیم تا با دلگرمی بیشتری به ساخت‌وساز بپردازند، ادامه داد: بحث آبرسانی تأمین شده و به‌زودی انجام می‌شود و  بخش عمده تأمین برق نیز به سرانجام رسیده است و تنها بحث برق فشار ضعیف مطرح است که حدود 10 میلیارد هزینه در برداشته و نیازمند توافق با مالکین شهرک است.

شهردار زرین‌شهر با تأکید بر اینکه مصمم هستیم که شهرک مشاغل نیز در کنار شهرک حمل‌ونقل به فرجام برسانیم و هر دو شهرک جزو اولویت‌های اصلی کار ما هستند، گفت: در یک سال اخیر تنها 38 میلیارد هزینه زیرسازی و جدول‌گذاری و پرسازی ترانشه‌ها و بتن‌ریزی در این طرح‌ها شده است.

تعمیرات و راه‌اندازی مجدد استخر شهرداری

وی در خصوص استخر شهرداری، عنوان کرد که این مجموعه دو سالی به دلیل کرونا تعطیل بوده و متأسفانه وضعیت آن در این مدت رصد و پایش نشده است که با فروکش کردن کرونا و مطالبه‌کردن مردم متوجه شدیم که تمامی سقف این استخر پوسیده و بقیه قسمت‌ها نیز نیازمند تعمیرات اساسی است و بسیار وضعیت موجود مخاطره‌انگیز بود و اگر دقت نمی‌کردیم ممکن بود با حوادث جبران‌ناپذیری روبرو شویم که به‌موقع این وضعیت مدیریت و کنترل شد و مطالعات انجام شده حدود 8 میلیارد و 700 میلیون هزینه در برداشت.

اسماعیل احمدی، ادامه داد: تعویض سقف و تعمیر سیستم تهویه و بقیه موارد تعمیری با درایت واحد مهندسی و عمران شهرداری به‌صورت جهادی و پرتلاش انجام گرفت و با حداقل هزینه‌ها در حال انجام است و تا 20 روز آینده امیدواریم به بهره‌برداری برسد و مفتخریم که حدود 3 میلیارد هزینه شد و با درایت مهندسین شهرداری بیش از 5 میلیارد صرفه‌جویی و خودکفایی صورت گرفت.

مسقف کردن گلزار شهدای زرین‌شهر

شهردار در خصوص سازه فضایی گلزار شهدا نیز اظهار کرد: ما به مردم قول مسقف کردن گلزار شهدا را داده بودیم و با بنیاد شهید هم تفاهم کرده بودیم که سازه را شهرداری و سقف را بنیاد شهید اجرا کند که ما در خردادماه سازه را تکمیل کردیم و خرید پوشش سقف و متریال لازم نیز انجام شده و در انبار موجود هست که می‌بایست اجرای سقف که 150 میلیون هزینه در بر دارد را بنیاد شهید باتوجه‌به قرارداد با ذوب‌آهن به اتمام برساند.

دیدگاه / پاسخ