حالت شب
  • Monday, 15 April 2024
تعلیق موقت به کار 7 عضو رد صلاحیت شورای شهر اصفهان تفکر خطرناکی است/ قوانین فعلی انتخابات دارای اشکال است

تعلیق موقت از کار 7 عضو رد صلاحیت شده شورای شهر اصفهان در زمان حاضر امکان پذیر نیست و پس از بررسی موضوع از سوی هیئت نظارت و اثبات تخلف آنها، مراجع ذی صلاح باید ورود پیدا کنند

فرماندار اصفهان:

تعلیق موقت به کار 7 عضو رد صلاحیت شورای شهر اصفهان تفکر خطرناکی است/ قوانین فعلی انتخابات دارای اشکال است

فرماندار اصفهان  اعلام کرد: تعلیق موقت از کار اعضای شورای شهر اصفهان در این زمان که علل ان هنوز مشخص نیست یک تفکر خطرناکی است و نمی توان بر پایه نظر هیئت اجرایی، حتی برای دوره کوتاهی تعلیق از کار کرد زیرا که امکان دارد در مراحل بعدی و انتهایی تایید صلاحیت شوند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بدنبال رد صلاحیت اعضای شورای شهر شاهین شهر از‌سوی هییت اجرایی ستاد انتخابات شورای شهر و روستای استان  و پرونده های تخلف آنها،تعدادی از اعضای شورای شهر شاهین شهر تعلیق به کار شدند.

یکی از اعضای هیئت نظارت ستاد انتخابات شورای شهر و روستای استان اصفهان با تایید  این موضوع به خبرنگار باخبرباش گفت: تعلیق موقت از کار اعضای رد صلاحیت شورای شهر اصفهان  در هیئت اجرایی کار امروز و فردا نیست و چنین امری امکانپذیر نیست و بعد از 20 اردیبهشت ماه و اعلام نظر نهایی این امر  از سوی مراجع ذی صلاح ممکن است.

وی بیان داشت: اگر تعدادی از اعضای شورای شهر شاهین شهر تعلیق از کار شدند چون پرونده داشتند.

این عضو هیئت نظارت ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه قانون انتخابات دارای اشکالات فراوانی است و هم اکنون 7 اشکال قانونی انتخابات شورای شهر و روستا را مشخص کردیم و بدنبال اعلام آن به نمایندگان مجلس هستیم ، اعلام کرد: انتخابات شورای شهر و روستا در حالی برگزار می شود که در مجلس مصوبه ای برای رفع اشکالات قانونی انتخابات مطرح شده است که برای دوره های بعدی انتخابات اجرایی میشود.

این گفته وی در حالی است که با رد صلاحیت ۷ تن از اعضای شورای شهر اصفهان ، هیچ اقدامی در راستای تعلیق آنها صورت نگرفته است که باید دید مشکل از کجاست؟ آیا رایزنی آنها در این مدت میتواند از تعلیق به کار آنها پیشگیری کند؟

از انجائیکه اعضای شورای شهر بر اساس اعتماد مردم اصفهان حضور یافتند بنابراین در صورتی که از اعتماد عموم سوء استفاده شده باشد نیاز به پیگیری جدی و حضور دادستان اصفهان به عنوان مدعی العموم دیده میشود.

دیدگاه / پاسخ