حالت شب
  • Thursday, 02 May 2024
نصراصفهانی:مسئولان باید چالش آب را با مردم در میان بگذارند

نصراصفهانی:مسئولان باید چالش آب را با مردم در میان بگذارند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان و کسانی که به تریبون دسترسی دارند، با آموزش مداوم و صحبت‌های شفاف، چالش آب را با مردم در میان گذاشته و آنان را به صرفه‌جویی تشویق کنند تا مشکلی در این خصوص متوجه مردم اصفهان نشود.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، علیرضا نصراصفهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی سبب کمبود ذخیره آب پشت سد زاینده‌رود شده است که باید بیش از هر زمانی صرفه‌جویی در مصرف آب مدنظر قرار گیرد؛ هرچند که صرفه جویی‌ها هم در زمان خشکسالی هم در زمان آبسالی باید مدنظر باشد.

وی بیان داشت: در روز ۲۲ بهمن ریاست جمهوری با شفافیت، بحث انتقال آب از خلیج فارس به چند شهر از جمله اصفهان را اعلام کرد و مشخص شد این طرح موردنظر هیئت دولت است که امیدواریم که تا پایان ماه جاری، کلنگ‌زنی این پروژه انجام شود تا به‌وسیله آن دغدغه‌های اصفهان در خصوص تأمین آب در آینده برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: هرچند این پروژه هزینه‌بر و زمان‌بر است اما به دلیل آنکه طرحی بدون معارض است، امیدوارم عملیات اجرای آن با سرعت انجام شود و همه دست‌اندرکاران با آن همراهی کنند.

 


بیشتر بخوانید؛ 

تازه‌ترین خبرها از انتقال آب خلیج فارس به ۳ استان


وی افزود: بررسی بودجه شهرداری مرکزی، مناطق و شرکت‌های وابسته که شهرداری بالای ۵۰ درصد در آن‌ها سهام دارد، در کمیسیون‌ها به پایان رسیده و از این پس در کمیسیون تلفیق از صبح تا عصر به بررسی بودجه خواهیم پرداخت.

نصر اصفهانی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده یک هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان، فروش اموال غیرمنقول ۹۰۰ میلیارد تومان، اوراق مشارکت ۷۸۰ میلیارد تومان، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ۵۹۰ میلیارد تومان، درآمد ناشی از بهای خدمات ۱۵۰ میلیارد تومان و درآمد سازمان‌ها و شرکت‌ها، یک هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد شده و بدین معناست که عمده درآمدها از منابع دیگری غیر از منابع دریافتی از مردم است.

وی ادامه داد: جمع این درآمدها، هفت هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان است؛ بنابراین بسیاری از منابع مربوط به اداره شهر، فارغ از پرداخت تراکم و عوارض، مربوط به پروانه ساخت‌وساز است و قدم‌های بسیار خوبی برای کسب درآمدهای پایدار و اخذ منابع مالی در شهرداری برداشته شده است.

 

دیدگاه / پاسخ