حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
بی عقلی که به خاطر مادیات وارد شورا شد

بی عقلی است که به خاطر مادیات وارد شورای شهر شد.

یک عضو شورا

بی عقلی که به خاطر مادیات وارد شورا شد

 عضو 18 ساله شورای شهر اصفهان پس از یک وقفه 4 ساله، بازهم اعلام کاندیداتوری برای شورای شهر اصفهان کرده است هرچند در 4 ساله گذشته نیز عضو علی البدل بوده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، عباس حاج رسولیها در پاسخ به کسانی که اعلام می کنند نیاز به وجود شورا نیست و وجود شورا بروکراسی های اداری را طولانی تر می کند، گفت: در تمام دنیا شوراها از سوی دولت اختیارات کامل و حق نظارت و تصمیم گیری روی تمامی دستگاه های در هر شهرستان و روستایی را دارد در صورتی که در ایران شرح وظایف و شاکله شورا تغییر پیدا کرده است و تنها حق نظارت بر عملکرد شهرداری به شورا واگذار شده است.

وی با بیان اینکه 18 سال پیش که شوراها را تشکیل دادیم، 23 وظیفه برای شورا تعریف شد اما مانع توسعه یافتگی شوراها شدند، گفت: دستگاه ها ضعیف عمل می کنند و باید شوراها نظارت قوی روی تمامی دستگاه ها از جمله محیط زیست، بهزیستی، آب، برق، گاز و غیره داشته باشد و در واقع حکم یک مجلس در هر شهر و روستایی باشد  زیرا که شوراها آنقدر قدرت دارند که صبح یک طرح را مصوبه و شب قادر به اجرایی کردن آن هستند بنابراین واگذاری امور به شورا به روند توسعه یافتگی شهر کمک بسیاری می کند.

البته این گفته وی در حالی است که با وجودی که شورا سابقه 20 ساله دارد اما نشان داده است که بسیاری از طرح ها تنها در حد یک شعار  یا مصوبه باقی ماند اما هیچگاه در سطح شهر اجرایی نشد .

طرح هایی مثل طرح مدیریت واحد شهری، ساماندهی مشاغل مزاحم که هیچگاه اجرایی نشد و در ماه های اخر شورا مصوبه ای وزیر را دریافت کردند، شهرک مبل و طلا که آنقدر قدرت برای راضی کردن این صنف برای انتقال آنها به مکان دیگری را نداشتند، طرح انتقال پرنده فروشی ها و ریخته گران از مرکز شهر به حاشیه و هزار و یک طرح دیگری که عملا شورا با وجودی که مصوب کرده است اما در شهر اجرایی شدن ان را ندیدیم.

حاج رسولیها که در هر دوره از انتخابات شورای شهر اصفهان کاندید شده است، می گوید: استقبال از این دوره شورا کمتر از دوره قبل است و همواره در هر دوره بیش از 70 درصد ثبت نام شدگان سابقه فعالیت در شورا را ندارند اما این نکته را باید دانست که در این برهه حساس کشور و شهر باید مدیران باتجربه و کارآمد حضور یابند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه سیاسی بودن شورا به روند کار کمک میکند، آیا ضرورتی به پر رنگ شدن رنگ سیاسی شوراها است، افزود: به هر جهت هر شورا به خاطر وجود طیف های مختلف سیاسی ، سیاسی می شود .

وی که در این دوره از انتخابات با لیست وارد شده است، تصریح کرد: بیش از 70 نوع خدمت شهری برای شورا تعریف شده است که همه آنها تخصصی است از جمع آوری زباله تا بازیافت و مسئله مترو واگن و اتوبوس و غیره میتوان اشاره کرد و نیاز به مدیران کارآمد و حاذق دارد.

حاج رسولیها با اشاره به اینکه آیا حقوق های بالای شورا یا اعتبار اجتماعی آن باعث شده است که در این دوره از شورا شرکت کنند، افزود: بی عقلی است که به خاطر مادیات وارد شورای شهر شد.

وی که حقوق 4 سال پیش خود از شورا را 5 میلیون تومان عنوان کرد،  گفت: 60 درصد حقوق شهردار به عنوان حقوق شورا در نظر گرفته می شود و برای حداکثر 60 ساعت کار دیده شده است.

عضو سابق شورا نیز در ارتباط با ضد و بندهای سیاسی و ارتباطات مالی اعضای شورا با مدیران شهری گفت: در این دوره از شورا را در جریان نیستیم اما در دوران قبلی شورا چنین چیزی نبود.

وی  با اشاره به اینکه افراد سیاسی می توانند مدیران خوبی باشند، ادامه داد: تو سیاست افراد توانمندی برای کارهای اجرایی داریم فقط مستلزم رای  مردم به آنها است.

دیدگاه / پاسخ