حالت شب
  • Friday, 18 October 2024
صنایع اصفهان بدلیل مشکلات انرژی نیمی از سال تعطیل یا نیمه تعطیل هستند

صنایع اصفهان بدلیل مشکلات انرژی نیمی از سال تعطیل یا نیمه تعطیل هستند

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا  امیرحسین کُمیلی، روز شنبه در بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان اظهار داشت: صنایع استان در تابستان با مشکل کمبود و قطع برق، در زمستان با مشکل قطع گاز و در طول سال با مشکل کمبود آب مواجهند.

وی اظهار اطمینان کرد که اگر نظام برنامه‌ریزی برای استفاده از انرژی و تسهیم و تقسیم آن در تابستان و زمستان به خودِ استان‌ها واگذار شود، بطور قطع مدیریت انرژی در سطح کشور کار، بهتر اعمال خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: ارائه دستورالعمل و پیچیدن یک نسخه کلی در مرکز برای کل کشور از انعطاف لازم برخوردار نیست و نمی‌توان مدیریت لازم را در سطح کشور بنحو احسن انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، هماهنگی و برنامه‌ریزی خوبی با ادارات برق، گاز و آب در فصول مختلف سال برقرار و برنامه خوبی تنظیم شد تا بر اثر قطع برق و گاز کمترین آسیب به صنایع استان برسد و واحدهای صنعتی بتوانند بیشترین بهره را از شرایط موجود ببرند.

کُمیلی گفت: امروز بخش صنعت و معدن استان اصفهان با مسائل زیادی مواجه بوده و بحث ارزی هم مشکلاتی را برای واردات تجهیزات‌، دستگاه‌ها و مواد اولیه مورد نیاز فعالان صنعتی ایجاد کرده است که البته بخشی از این مسائل با تدبیر و تصمیم درست و به موقع مدیران برطرف می شود .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد به همین دلیل باید قرارگاه اقتصادی داشته باشیم تا اگر تصمیم و بخشنامه اشتباهی در یک وزارتخانه صادر شد، امکان اصلاح سریع آن وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: باید سازوکاری وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم‌های صحیح و سریع و مُدبرانه اتخاذ کرد و در صورت اتخاذ تصمیم غلط، بتوان آن را بسرعت اصلاح کرد.

کُمیلی اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران رشد مثبت شیب اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف از جمله بخش صنعت بسیار خوب بوده که با همت فعالان صنعتی محقق شده است.

وی افزود: رشد بخش صنعت در سال ۱۴۰۰ در کشور ۳.۱ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۷.۷ درصد رسیده است و در صورتی که بخشی از این مشکلات مرتفع شود، بطور حتم این شیب نیز پُرشتاب‌تر خواهد شد.

 بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از واحدهای نمونه ملی و استانی در بخش صنعت معدن شامل پنج شرکت نمونه کشوری، ۴۰ نمونه استانی و پنج شرکت معدنی استانی با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

دیدگاه / پاسخ