حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
طبقه‌بندی مشاغل در ۳۰ شرکت‌ اقماری استان اصفهان در مراحل پایانی است

طبقه‌بندی مشاغل در ۳۰ شرکت‌ اقماری استان اصفهان در مراحل پایانی است

به گزارش باخبرباش به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان میثم مداحی اظهار کرد: پیگیری مطالبات کارگران نباید فقط کلامی باشد و دولت باید برای احقاق حقوق کارگران، همکاری و تسهیل‌گری های لازم را انجام دهد.

وی که در نخستین جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته کارگر در سال مهار تورم، رشد تولید، سخن می گفت: اظهار داشت: باید برنامه چندگانه و ترکیبی را برای حفظ و بزرگ کردن سفره کارگران داشته باشیم که یکی از آنها افزایش دستمزد است و در سایر وزارتخانه‌ها نیز باید اقدامات لازم برای کنترل و مهار تورم انجام شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: میزان افزایش حداقل حقوق کارگران بر مبنای کنترل ومهار تورم تعیین شده است و ضروری است در سال جاری مهار تورم به صورت عملی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه هر سال با تعیین حداقل دستمزد در شورای عالی کار تبعاتی در جامعه کارگری و کارفرمایی ایجاد می‌شود اضافه کرد: در گذشته اغلب میزان تورم با گران شدن بنزین همراه بود و بعد از مدتی که قیمت بنزین ثابت شده افزایش حداقل دستمزد به یکی از مولفه‌های اصلی در افزایش تورم تبدیل شده است.

مداحی با بیان اینکه باتوجه به قرار گرفتن در آستانه هفته کارگر لازم است از همه ظرفیت‌های موجود در راستای تبیین منزلت کار و تکریم جامعه شریف کارگری استفاده شود خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری‌ها در هفته کارگر باید در محورهای فرهنگی و صنفی باشد که برخی از مطالبات استانی است ودر سطح استان قابل پیگیری است و برخی از مطالبات هم در سطح ملی است که باید به اطلاع مسوولین و مقامات در سطح کشور برسد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان باداشتن حدود ۱۱ هزار نفر کارگر یکی از بزرگترین مجموعه های کارگران استان محسوب می شود ابراز امیدواری کرد که یک روند جدی مستمر برای حفظ و صیانت از نیروی کار در سطح استان ایجاد شود و با ایجاد یک حرکت زیر بنایی و زیر ساختی جبران خدمات این قشر از جامعه انجام شود و هفته کارگر محدود به برگزاری رویدادهای مناسبتی نشود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین گفت: کلیه موارد قانونی در شرکت‌های زیر مجموعه شستا در حال اجراست و امید داریم نتایج آن کام کارگران را شیرین کند.

وی گفت: مطالبات قانونی کارگران را می توان با استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی و قوانین مربوطه پیگیری و در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کرد.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه هفته کارگر مهمترین رویداد وزارت کار در اردیبهشت ماه است اظهار داشت: باید با همکاری کلیه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از همه ظرفیت‌های موجود برای برگزاری با شکوه این هفته اقدام کنیم.

مهدی کریمی افزود: امسال برنامه متمرکز تقدیر از خانه بهداشت برتر، کارگر نمونه گروه کار نمونه و کارفرمای سلامت محور در هشت شهرستان برگزار خواهد شد.

اولین جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته کارگر با حضور روسای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ونمایندگان واحدهای اقتصادی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شامل یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار هستند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها، ۶۴ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه / پاسخ