حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
ظرفیت هتل‌های اصفهان و کاشان برای تعطیلات عید فطر تکمیل شد

ظرفیت هتل‌های اصفهان و کاشان برای تعطیلات عید فطر تکمیل شد

 باخبرباش / علیرضا ایزدی روز شنبه اظهار داشت: خانه‌های استیجاری، چادرخواب و دیگر امکانات  اقامتی برای مسافران در شهر اصفهان و کاشان در نظر گرفته شده است و  سایر شهرستان‌های تاریخی و گردشگری استان از جمله چادگان، خوانسار، نطنز، نایین، خوروبیابانک، آران و بیدگل و شرق اصفهان برای میزبانی و پذیرایی از مسافران آماده است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ایام تعطیلات فطر به اصفهان شده است و اسکان بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری را احتمال می‌دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه گردشگری را باید به تمام نقاط استان توسعه  داد، افزود: اصفهان دارای شهرهای با جاذبه‌ و اقلیم‌های گردشگری متفاوت است که کمتر شناخته شده بنابراین نباید گردشگران را تنها در مرکز استان و شهر کاشان متمرکز کرد.

وی تاکید کرد: "زیست‌شبانه" یکی از خواسته‌هایی است که در حال برنامه‌ریزی روی آن هستیم و با توجه به اینکه اصفهان در تابستان از گرمای شدید و آفتابی تند برخوردار است و اماکن گردشگری روباز هم برقرار است، بیشتر گردشگران از عصر برای استفاده از اماکن گردشگری این شهر استقبال می‌کنند که زمان خدمات رسانی آنها باید تا یک بامداد تداوم داشته باشد.

ایزدی بیان داشت: نیاز است در این عرصه فرهنگ‌سازی صورت گیرد و پیشنهاد دادیم که در اعیاد فطر اماکن دیرتر باز کنند و دیرتر هم ببندند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیدگاه / پاسخ