حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد: افشاگری در مورد آمار واقعی مرگ و میر کرونا

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد: افشاگری در مورد آمار واقعی مرگ و میر کرونا

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آمار واقعی مرگ ومیر روزانه در اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است. اگر دو درصد مرگ و میر در تعداد کسانی که مبتلا می‌شوند وجود داشته باشد با ۴۰هزار مبتلا روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر جان‌شان را از دست می‌دهند آن هم اگر درست درمان و مراقبت کنیم.

 به گزارش باخبرباش ، مسعود پزشکیان در مورد واردات واکسن کرونا اظهار کرد: قراردادهای خرید واکسن در زمان آقای روحانی بسته شده و پول‌ها داده شده بود. معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در دولت قبل اگر جرأت دارد در این رابطه حرف بزند و روشنگری کند. امکان ندارد بدون سفارش بتوانیم جنس وارد کنیم حتی اگر پول دست‌مان باشد.

وی افزود: دولت قبل پول را داده بود سفارش‌ها را هم انجام داده بود حالا ممکن است مشکلات گمرکی و حمل و نقل بوده است و دولت فعلی آن‌ها را حل کرده است و الان وارد می‌شود، اما کالا و سفارشات از قبل وجود داشته است و این دولت واکسنی سفارش نداده است. اگر این سفارش را داشتند اعلام کنند این‌ها قبلاً سفارش نشده بود ما این‌ها را سفارش دادیم و تولید انجام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اینکه می‌گویند فلان کارخانه شروع به افزایش سفارشات کرده است، حرف کارشناسی نیست چراکه باید کارخانه‌ای ایجاد شود، بعد تحقیقات انجام شود و پول محققان پرداخت شود و بعد از این مرحله بحث تولید است و بستر و زیرساخت تمامی این مراحل در دولت قبل انجام شد و حالا مرحله تولید است. الان آقایان می‌گویند ما گفته‌ایم شبانه روز کار کنند، چه بستر تولید واکسن داخل و چه خرید واکسن از خارج در دولت قبل کارهایش انجام شده بود، هماهنگی‌هایی هم انجام داده اند، ولی ما به دلیل مسائل سیاسی برای واردات مقداری دیر جنبیدیم.

پزشکیان در مورد دلایل سیاسی واردات واکسن گفت: این را باید از کسانی پرسید که در جریان بودند من که در جریان نبودم و فقط می‌توانم حدس بزنم. بالاخره روندی که وجود داشت روند هماهنگی برای حل مشکل نبود.

وی با انتقاد از تأخیر در روند کنترل بیماری و واکسیناسیون، تاکید کرد: باید همان روز اول در قم حکومت نظامی اعلام می‌کردند و بعد که از قم پخش شد یک‌ماه کل کشور را قرنطینه می‌کردند، اما این کارها را انجام ندادند. یوهان در چین ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت داشت. کل جمعیت را قرنطینه کردند انگار نه انگار که آدم‌ها می‌میرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: البته آمار واقعی مرگ و میر روزانه در اثر ابتلاء به بیماری کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است. اگر دو درصد مرگ و میر در تعداد کسانی که مبتلا می‌شوند وجود داشته باشد با ۴۰ هزار مبتلا روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر جان‌شان را از دست می‌دهند آن هم اگر درست درمان و مراقبت کنیم.

پزشکیان در مورد وعده‌های مسؤولان دراین‌باره که تا اواخر دی و اوایل بهمن روند واکسیناسیون در کشور پایان می‌یابد، گفت: با این واکسن‌هایی که وارد می‌کنند حتی زودتر از بهمن هم می‌توانند واکسیناسیون عمومی را انجام دهند.

دیدگاه / پاسخ