حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
عملیات اصلاح خط انتقال فاضلاب غرب به شرق شهر اصفهان پایان یافت

عملیات اصلاح خط انتقال فاضلاب غرب به شرق شهر اصفهان پایان یافت

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا مهرداد خورسندی اظهارداشت: این خط انتقال از سه‌راه نظر واقع در غرب اصفهان آغاز و سپس در مسیر شرق به خیابان‌های نظر غربی و شرقی، میر، میدان فیض و آبشار اول و دوم منتهی می‌شود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به فرسودگی آن به دلیل قدمت بالای خطوط، اضافه کرد: بخشی از عملیات  اصلاح خط انتقال فاضلاب غرب به شرق در خیابان نظر غربی از سال ۸۳ آغازشده بود اما بخش اعظم آن از سال ۹۷ تا به امروز به انجام رسید.

به گفته وی برای تامین اعتبار اجرای پروژه از محل فاینانس (سرمایه‌گذاری خارجی) با کشور چین اجرا شد که اولین سرمایه‌گذاری خارجی در بخش بازسازی شبکه‌های فاضلاب در کشور به شمار می‌رود.

خورسندی بابیان اینکه احداث حوضچه انتقال و مبادله (سوییچ) فاضلاب در محل میدان فیض بخش دیگری از پروژه بود گفت: این امر به دلیل تعویض کلی خط انتقال انجام شد و ابعاد آن ۴.۵ در ۳.۵ متر در عمق ۶.۵ متری زمین است.

وی خاطرنشان کرد: قطر خطوط انتقال در حدفاصل چهاراه نظر، خیابان میر، میدان فیض، خیابان آبشار اول و خیابان آبشار دوم ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ میلی‌متر در نظر گرفته شد.

سخنگوی شرکت آبفا اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه نقش اساسی در انتقال فاضلاب و بهبود رفاهی ساکنان منطقه دارد تصریح کرد: اصلاح دیگر خطوط فاضلاب استان نیز در دستور کار قرارگرفته است.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک‌میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیرپوشش دارد.

افزون بر ۲ میلیون نفر در کلانشهر اصفهان ساکن هستند.

دیدگاه / پاسخ