حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
فرآورده‌های عرضه شده در جایگاه‌های سوخت اصفهان در نوروز کنترل می‌شود

فرآورده‌های عرضه شده در جایگاه‌های سوخت اصفهان در نوروز کنترل می‌شود

عبدالله گیتی‌منش  افزود: در زمان حاضر شرایط خوبی از نظر میزان موجودی در انبارهای نفت در استان اصفهان داریم و همه تمهیدات لازم برای سوخت رسانی مطلوب به مردم در تعطیلات نوروز اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها، احتمالا نوروز سال ۱۴۰۱ با مسافرت های قابل توجه مواجه باشیم، اظهار داشت: جلسه هایی با جایگاه‌داران و مدیران شرکت های حمل و نقل به‌منظور سوخت رسانی به موقع در تعطیلات نوروز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش اداره کل استاندارد اصفهان، بیش از ۹۸ درصد نازل های جایگاه های سوخت استان صحت عملکرد دارند، تصریح کرد: این موضوع نگرانی مردم را بابت احتمال کم فروشی در نازل ها برطرف می کند.

گیتی‌منش با بیان اینکه کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان نیز ماهانه برای کنترل دستگاه های نازل در جایگاه های سوخت اقدام می کنند، اضافه کرد: اگر نازلی دارای خطا باشد، آن دستگاه پلمب و از سرویس خارج می شود تا تنظیم مجدد شود.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰ جایگاه سوخت مایع و ۱۶۴ جایگاه سوخت سی ان جی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تیم های ویژه ای نیز در جایگاه سی ان جی بمنظور استانداردسازی آنها فعالیت می کنند.

گیتی‌منش با بیان اینکه در زمان حاضر تعداد انگشت شماری از جایگاه های سی ان جی در استان برای استانداردسازی و رفع نواقص، تعطیل هستند، تاکید کرد: استانداردسازی این جایگاه ها از اهمیت خاصی برخوردار است و ما نظارت دقیقی روی آنها داریم بطوریکه اگر موارد استاندارد و ایمنی در آن رعایت نشود، تعطیل می شوند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حادثه خاصی مربوط به جایگاه های سوخت سی ان جی نداشتیم، افزود: عمده حوادث مربوط به خود خودروها بدلایل مختلفی از جمله نصب مخازن غیر استاندارد بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه سیاست دولت به سمت توسعه استفاده از سوخت سی ان جی است، ادامه داد: تا کنون حدود ۱۷ هزار دستگاه خودرو در استان زیر پوشش طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی قرار گرفتند.

گیتی‌منش، میانگین مصرف بنزین در استان اصفهان را حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و مصرف گازوییل (نفت گاز) را هفت میلیون لیتر در روز در سال جاری اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی یکی از برنامه های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان را نیازسنجی و آمایش شهرستان های استان درباره ایجاد جایگاه سوخت عنوان و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر از نظر پراکندگی جایگاه های سوخت در سطح استان شرایط خوبی داریم.

حدود ۳۰۰ جایگاه سوخت بنزین خصوصی و ۱۶۴ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در کلانشهر اصفهان است.

دیدگاه / پاسخ