حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
فراخوان هلال احمر به‌منظور دریافت کمک‌های نقدی مردم اصفهان برای زلزله‌زدگان خوی

فراخوان هلال احمر به‌منظور دریافت کمک‌های نقدی مردم اصفهان برای زلزله‌زدگان خوی

محمد نوید متقی اظهارکرد: جمعیت هلال احمر در قالب فراخوانی با عنوان " پویش مهر تابان " از هموطنان دعوت کرده است تا در صورتیکه قصد کمک به زلزله زدگان خوی را دارند، مبالغ نقدی را به شماره حساب این جمعیت واریز کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس مردم استان اصفهان نیز می توانند کمک های نقدی خود را برای تامین اقلام مورد نیاز زلزله زدگان خوی به ویژه وسائل گرمایشی مانند هیتر و پتو به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و به نام جمعیت هلال احمر واریز کنند.

متقی اظهار داشت: زمانیکه حادثه ای در سطح استانی یا ملی رخ می دهد، جمعیت هلال احمر موظف به جمع آوری کمک های مردمی بوده و سامانه های مربوطه نیز در این زمینه فعال است تا این کمک ها به‌طور مستقیم و به دست نیازمندان واقعی در منطقه حادثه دیده برسد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از حوادث گذشته مواردی را داشتیم که افرادی با نیت‌های خیرخواهانه یا غیر از آن به موضوع جمع آوری کمک های مردمی ورود پیدا کردند که این کار باعث ایجاد اختلال در فرایند کمک رسانی و ایجاد شبهه درباره اینکه آیا کمک ها به دست نیازمند واقعی می رسد، می شود.

رییس جمعیت هلال احمر اصفهان به مردم توصیه کرد که کمک های خود را از مجاری معتبر و مورد تایید مانند هلال احمر که در شبکه های اجتماعی و پایگاه های مربوطه درباره آن اطلاع رسانی شده است، پرداخت کنند.

متقی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر اصفهان در کنار کارهای امدادی در چند روز گذشته از جمله ارسال چادرهای امدادی به منطقه زلزله زده خوی، در آماده باش قرار دارد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب هشتم بهمن جاری شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

بر اثر این زلزله به سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد، بیش از یکهزار نفر مصدوم شدند و سه نفر جان باختند.

دیدگاه / پاسخ