حالت شب
  • Monday, 16 September 2024
فرمانداران و شهرداران در تأمین هزینه‌های راهیان نور مشارکت کنند

فرمانداران و شهرداران در تأمین هزینه‌های راهیان نور مشارکت کنند

به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا  سید رضا مرتضوی روز یکشنبه در یک‌صد و شصت و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش با تبریک عید مبعث اظهار داشت: مسوولان سپاه پاسداران در زمینه راهیان نور در هر منطقه با فرمانداران و شهرداران برای پشتیبانی از برگزاری اردوهای راهیان نور برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به تأمین تجهیزات موردنیاز مدارس شبانه‌روزی استان اصفهان ابراز داشت: یک‌صد دستگاه رایانه نوسازی شده بانک ملت استان اصفهان به مدارس استان اصفهان برای تجهیز آموزشگاه‌ها و بهره‌مندی دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی هم برای تأمین مواد غذایی مدارس شبانه‌روزی همکاری لازم را با آموزش و پرورش انجام دهند.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد که اتاق بازرگانی برای تأمین و تجهیز تلویزیون در این مدارس هم با همکاری و مساعدت لازم را با این مدارس متناسب با جمعیت آموزشگاه ها انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه گفت:بیش از ۶ هزار نفر در استان در ۵۷ مدرسه شبانه روزی در حال تحصیل هستند، بیشتر این مدارس در نقاط محروم هستند و نیازمند حمایت‌های همه جانبه هستند.
محمد رضا ابراهیمی افزود: این دانش آموزان در ۲۱ واحد دوره متوسطه اول، ۳۶ واحد متوسط نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که ۲۰ واحد دخترانه و ۳۷ واحد پسرانه است.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در راهیان نور تأثیر بسیاری بر زندگی دانش‌آموزان دارد افزود: بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کرده‌اند و بازخوردهای مطلوبی دراین‌ زمینه دریافت‌شده است.

وی بیان کرد: در اردوهای راهیان پیشرفت برای حضور ۳۶ هزار دانش‌آموز در استان برنامه‌ریزی شده که تا کنون بیش از ۱۲ هزار نفر محقق شده است و در تلاشیم تا با ایجاد ظرفیت مناسب در فرصت باقی‌مانده به هدف‌گذاری موردنظر برسیم.

 یک‌صد و شصت و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر اعضا برگزار شد.

بررسی نیازسنجی دانشگاه فرهنگیان استان در خصوص پذیرش دانشجو و تأمین فضای آموزشی و خوابگاهی، بررسی وضعیت آموزشگاه‌های شبانه‌روزی، هم‌اندیشی در خصوص رفع مشکلات فرا روی طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان و طرح موضوعات ارجاعی به دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود و در پایان این جلسه نیز مصوباتی اخذ شد و به تأیید اعضا رسید.

دیدگاه / پاسخ