حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
قائمی چشم در چشم مافیای والیبال!

قائمی چشم در چشم مافیای والیبال!

  به گزارش باخبرباش  / والیبال ایران در فاصله 17روز مانده تا شروع المپیک وارد حاشیه شد. 14‌هفته پیش بود که فرهاد قائمی یکی از ستاره‌های ملی‌پوش والیبال ایران باوجود دعوت به تیم ملی در آستانه لیگ‌ملت‌ها و المپیک، پس از ۱۴‌سال از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. او که قرار بود لباس دامادی به تن کند، با انتشار پستی در اینستاگرام ضمن تشریح دلایل این خداحافظی، در بخشی از دل‌نوشته‌اش خطاب به مردم ایران چنین نوشت: «در خدمت تیم‌ملی بودن گرچه از بزرگ‌ترین افتخارات است اما تمرکزی ‌کامل و توجهی تمام و کمال می‌خواهد. بعید می‌دانم در شرایط موجود زندگی‌ام‌ بتوانم این تمرکز را فراهم کنم.» او سپس از علاقه‌مندان به والیبال پوزش خواست و صراحتا اعلام کرد در این مقطع زمانی نمی‌‌تواند در خدمت تیم ملی باشد. این‌گونه بود که ترکیب تیم ملی برای حضور در لیگ ملت‌ها اعلام شد و تیم بدون فرهاد قائمی راهی ریمینی ایتالیا شد. با برگشت سروقامتان به ایران و استارت کادرفنی برای رسیدن به ترکیب المپیکی، بار دیگر نام قائمی برسر زبان‌ها افتاد و خبر رسید آلکنو دوباره او را دعوت کرده تا به اردوی تیم ملی بیاید. در همین گیرودار بود که برخی کارشناسان مدعی شدند قائمی حتما باید تست فنی شود. مطرح کردن این موضوع واکنش برخی دوستان قائمی و کارشناسان را به دنبال داشت تا جایی که مدعی شدند انجام چنین کاری اساسا توهین به ستاره‌ای است که سال‌ها در بالاترین سطح به والیبال ایران خدمت کرده.

 مربی روس هیچ‌کاره است!
در هر صورت اردوی تیم‌ملی پیش از اعزام به توکیو از شنبه 12‌تیرماه زیر‌نظر محمدرضا تندروان دستیار ایرانی ولادیمیر آلکنو آغاز‌ و عصر یک‌شنبه نیز سرمربی روس بعد از استراحتی کوتاه در پایان لیگ ملت‌ها وارد اردوی تیم ملی شد و در همان بدو امر روی نام فرهادی قائمی خط قرمز کشید. اتفاقی که بمب حاشیه را در والیبال ایران درست در فاصله 17 روز مانده تا شروع المپیک ترکاند. البته شماره 5 سابق تیم ملی تنها بازیکن خط خورده از لیست مرد روس نبود و در‌کنار او روی نام بردیا سعادت و محمدطاهر وادی هم خط قرمز کشیده شده. همان‌طور که پیش‌تر علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور از جمع اردونشینان حذف شدند. اما اتفاقی که برای فرهاد افتاد، تاب و تحمل را از او گرفت تا در لفافه از نقش دست‌های پشت پرده و حضور مافیای غیرفنی در والیبال ایران حرف بزند و شأن آلکنو را در حد یک عروسک خیمه‌شب بازی پایین بیاورد: «از روزی که به اردو اضافه شدم حس کردم گروهی وجود دارند که دوست ندارند من باشم. به صراحت باید اعلام کنم که مربی تیم ملی هیچ‌کاره است؛ حرف اول و آخر در تیم ملی را آلکنو نمی‌‌زند. اصلا‌ به نظر من آلکنو هیچ‌کاره‌ترین مربی تاریخ والیبال ایران است. او نقش عروسک خیمه‌ شب‌بازی را دارد و بازیکنان را نمی‌‌شناسند؛ او حتی نام برخی از بازیکنان را هم هنوز نمی‌‌داند. آلکنو هیچ شناختی از والیبال ایران ندارد و فقط دنبال پول است!» 
 آلکنو غلط کرد مرا دعوت کرد!
ملی‌پوش گنبدی والیبال ایران اما به این حرف‌ها بسنده نکرد و در انتقاد کوبنده‌اش از سرمربی روس تا حدودی پا را از دایره ادب خارج کرد تا بگوید: «سرمربی تیم ملی در نخستین جلسه‌ای که به تمرینات آمد اعلام کرد تعداد بازیکنان زیاد است؛ اگر تعداد زیاد بود غلط کرد از من دعوت کرد. من از بازی‌های ملی خداحافظی کرده‌ و به دنبال زندگی خودم بودم. اما محمدرضا داورزنی، ریاست فدراسیون که بالاترین مقام فدراسیون به شمار می‌رود در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که تیم ملی به حضورم نیاز دارد. حالا خانواده والیبال فهمید که در تیم ملی چه خبر است. با اتفاقاتی که برای پیمان اکبری و رحمان محمدی‌راد و‌... رخ داد، من هم فهمیدم در والیبال چه می‌گذرد. ‌ای کاش افراد والیبالی و کارشناس به آلکنو مشاوره بدهند. متاسفانه کسانی تعیین تکلیف می‌کنند که فضا را به لجن‌زار تبدیل کرده‌اند، اما من اجازه نمی‌‌دهم که با اسم من بازی شود. آبرویم در والیبال را به‌راحتی به دست نیاورده‌ام که کسی بخواهد با آبروی من بازی کند.»
 پای سعید معروف در میان است؟
قائمی درحالی مدعی است که به خواسته داورزنی و دعوت کادرفنی پا روی خداحافظی‌اش از تیم ملی گذاشته و دوباره به اردوها برگشته که شنیده می‌شود پیش از اعلام لیست دعوت‌شدگان به اردوی ملی برای حضور در لیگ ملت‌ها و المپیک اصلا نامی از او نبوده و در واقع از همان ابتدا توسط آلکنو اصلا به تیم ملی دعوت نشده اما با توجه به خدمات چندین و چندساله‌اش به والیبال ایران و برای خدشه وارد نشدن به چهره ملی‌اش از او خواسته می‌شود پیش از اعلام لیست دعوت‌شدگان به اردو، خداحافظی کند. او هم با انتشار متنی در فضای مجازی کناره‌گیری‌اش از تیم ملی را اعلام می‌کند. طبق شنیده‌ها اما در ماجرای دعوت مجدد قائمی به اردوی تیم ملی پس از برگشت تیم از ایتالیا، سعید معروف نقش پررنگی داشته و در‌واقع او و برخی چهره‌های نامدار تیم ملی به قائمی می‌گویند تمریناتش را از سر بگیرد تا آن‌ها هم رضایت آلکنو را بگیرند. اما درنهایت این اتفاق رخ نمی‌‌دهد. البته درخصوص ردپای سعید معروف در دعوت دوباره قائمی اخبار صرفا در حد شنیده‌هاست و هیچ منبع موثقی ندارد.
 درگیری لفظی قائمی با خوش‌خبر در اینستاگرام
ماجرا اما آن‌جا جالب می‌شود که امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی که همواره یگانه یاور ملی‌پوشان در سختی‌ها بوده، بعد از مصاحبه با برخی سایت‌های خبری و اظهار بی‌خبری‌اش از وجود مافیا در والیبال ایران، نکته‌ای درخصوص خط خوردن قائمی می‌گوید که موجبات رنجش خاطر این بازیکن را فراهم کرده تا جایی که قائمی با انتشار یک استوری در اینستاگرام شدیدا به امیر خوش‌خبر تاخته. خوش‌خبر در آن مصاحبه در واکنش به علت خط خوردن قائمی گفته‌: «با آلکنو که در‌مورد خط خوردن قائمی صحبت کردم، او معتقد بود که قائمی مقداری با شرایط آرمانی فاصله دارد، چرا‌که زمان بسیار کمی تا مسابقات المپیک وجود دارد و این سرمربی بعید دانست که این بازیکن بتواند به شرایط المپیک برسد.» همین چند جمله کافی بود تا قائمی با انتشار اسکرین‌شات بخشی از این مصاحبه، این بار با شدیدترین لحن به خوش‌خبر بتازد: «پشت آلکنو قایم نشید که کلا هیچ‌کاره هست! حداقل یه تمرینی می‌ذاشتین که سناریوتون طبیعی به نظر بیاد..» قائمی درحالی قصد دارد در لفافه دست مافیای والیبال را رو کند که به نظر می‌رسد حالا که کار به اینجا رسیده و او عملا دیگر جایی در تیم ملی ندارد، بهتر است دست از محافظه‌کاری بردارد و اگر واقعا چهره‌های مافیایی والیبال ایران را می‌شناسد، آن‌ها را معرفی کند.

 

دیدگاه / پاسخ