حالت شب
  • Tuesday, 30 April 2024
قوانین زائد زمینه ساز فساد در اصفهان حذف خواهد شد

مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری از روزهای آغازین کار شورا این موضوع در اولویت شورای ششم بوده و به صورت جدی در کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون اقتصادی مد نظر بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

قوانین زائد زمینه ساز فساد در اصفهان حذف خواهد شد

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دوران پشت‌میزنشینی در شهرداری به پایان رسیده است و باید مدیرانی است که دغدغه‌های مردم را دارند انتخاب شوند چرا که سرمایه اجتماعی شهر اصفهان نیازمند چنین حضورهای میدانی است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، علی صالحی در پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و امام سجاد (ع) ادامه داد: مبارزه با فساد، باید از طریق هوشمند سیستمی و با فرآیند نامتوازن باشد و در عین حال در دسترس همه مردم قرار بگیرد تا نظارت بر عملکرد بر خروجی و کارآمدی سیستم قابل مشاهده باشد.

وی افزود: مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری از روزهای آغازین کار شورا این موضوع در اولویت شورای ششم بوده و به صورت جدی در کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون اقتصادی مد نظر بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رفع قوانین زائدی که زمینه ساز فساد است از اولویت‌های این سیستم هوشمند و همه جانبه و در دسترس خواهد بود بنابراین باید با تغییر ساختارهای نمایشی موجود این مبارزه عملی و جدی پیگیری شود.

وی گفت: سلامت اداری و سلامت کارکنان شهرداری بیش از هر چیز مد نظر شورا بوده و هست.

وی با اشاره به تغییر رویه در موضوع برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: در اصفهان نگاه‌ها به شورای ششم برای تحول است و این تحول یعنی عدالت توزیعی و عدالت تخصیصی در منابع، کارآمدی و رضایت در شهرداری اتفاق نخواهد افتاد مگر با تغییر در حوزه برنامه و بودجه.

وی لازمه احساس خوب مردم در اصفهان را زاینده رود دانست و گفت: احیای این شریان حیاتی شهر اصفهان را از همه دستگاه‌ها و دولت سیزدهم طلب می‌کنیم و به صورت جدی در کنار نمایندگان مردم در مجلس و همه نهادها آن را پیگیری خواهیم کرد. زاینده رود جاری موضوعی است که مردم اصفهان شب‌ها با آن می‌خوابند و صبح‌ها با آن بیدار می‌شوند و مسئله اساسی در شهر برای همه نسل‌هاست.

صالحی با اشاره به روز جهانی مسجد افزود: توجه به فضای مجازی، کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها از مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر است که با نقش دادن به مردم و بازی گرفتن از آن‌ها و با استفاده از حلقه‌های نخبگانی و حلقه‌های متخصصان و قشری به عنوان خروجی مشارکت‌ها رقم خواهد خورد.

صالحی ادامه داد: از همه نخبگان و اصحاب رسانه تقاضا داریم که در کنار شورا باشند تا بتوانیم یک انتخاب خوب برای چهار سال پیش رو رقم بزنیم. باید تأمل و کمی تحمل کنیم که این مهمترین تصمیم شورای اسلامی شهر به انجام برسد. در عین حال پذیرای همه نظرات، مشارکت و حمایت همه مردم هستیم.

وی تاکید کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر حضور جوانان و نخبگان در جهت تأثیرگذاری مناسب در شهرداری و شهر در اولویت است در این راستا زمینه حضور جوانان و نخبگان جوان باید به گونه‌ای فراهم شود که در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری شهر بیش از پیش فراهم شود.

دیدگاه / پاسخ