حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
ساکی: مانع اصفهان شدم که شهر دوستدار کودک نشود

ساکی: مانع اصفهان شدم که شهر دوستدار کودک نشود

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: اصفهان همواره برای شهر دوستدار کودک پیشتاز بوده است حتی در مواقعی برای اینکه شهرهای دیگر هم به شهر دوستدار کودک بپیوندند مانع اصفهان میشدم.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، رحیم ساکی در آیین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان اظهار داشت: استاندارهای تعیین شده برای شهر دوستدار کودک از همه شهرهای دنیا جمع آوری شده است و باید توجه داشت که استانداردهای تعریف شده روح شرقی ما را ندارد و ما باید این استانداردها را اضافه کنیم و استانداردهای شهر دوستدار کودک را در سطح جهان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ما اگر روی دیپلماسی از شهری تمرکز کردیم دریایی از کار هست، ادامه داد: پارسال 12 خواهر خواندگی اصفهان دارد که جلوتر از مابقی شهرها هست و شهر خلاق، شهر دوستدار سالمند و شهر دوستدار کودک از اصفهان هست.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور افزود: تمام آرزوی بشریت در دستان کودکان ما هست و برای صلح ،عدالت، سلاح جنگی، مواد مخدر و حتی مهدویت دست کودکان هست اگر کودکان نباشند هیچ آینده ای نداریم.  

وی به یونیسف پیشنهاد دادم که اصفهان میزبان اولین اجلاس بین المللی شهرهای دوستدار کودک باشد، ادامه داد: لازم است که در مناطق کم برخوردار نیز امکانات لازم برای کودکان فراهم شود و امروز که در حاشیه شهر اصفهان یک کتابخانه و فرهنگسرا افتتاح کردیم شاهد موج از شادی در نگاه کودکان بودیم.

دیدگاه / پاسخ