حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
نوروزی: متولی شهر دوستدار کودک در دنیا دولت ها هستند

نوروزی: متولی شهر دوستدار کودک در دنیا دولت ها هستند

شهردار اصفهان گفت: برخلاف اینکه در سطح دنیا دولت ها متولی شهر دوستدار کودک هستند اما در ایران این وظیفه به شهرداری اصفهان واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، قدرت الله نوروزی در آیین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان اظهار داشت: در حدود 3 هزار شهر در دنیا به عنوان شهر دوستدار کودک در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان اولین شهر در ایران به صورت پایلوت شهر دوستدار کودک منتخب شد، ادامه داد: در شهرهای دوستدار کودک، اقدامات شایسته ای در جهت حقوق کودکان انجام شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه کودک از بدو تولد تا سن 18 سالگی تلقی می شود که آنها را نه بر اساس ایده های انسان محوری بلکه اخلاق حیاتی محور باید حرکت داد، ادامه داد: در حیات محوری تنها انسان مطرح نیست بلکه پیرامون انسان هم مطرح است بنابراین هدف این هست شهر را به گونه ای بسازیم که کودک در این شهر احساس امنیت و مسئولیت کند کودک بتواند نه به عنوان موضوع توسعه پایدار کارگزار توسعه پایدار شود و در تصمیم گیری ها اثر گذار باشد بتواند بیندیشد و به نیازهای اولیه به راحتی دسترسی داشته باشد .

وی بیان داشت: همچنین در مسیر زندگی آموزشی، رفاه و تفریحی چالش پیدا نکند در یک امنیت جسمی و به دور از همه آزارها بتواند زندگی کند .

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک لازمه کودک آرامش داشته باشد با توسعه امکانات رفاهی و دغدغه های روحی نداشته باشدو با یک خیال راحت زندگی کند، ادامه داد: اصفهان عضو 10 سازمان بین المللی است و چهاردهمین خواهر خوانندگی را دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۸۹ کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل تصویب و سال ۱۳۷۲ ایران به این کنوانسیون حقوق بشری پیوست.

وی با بیان اینکه تاکنون همه شهرهای جهان به جز آمریکا به کنوانسیون حقوق کودک پیوستند، تصریح کرد: ایران تاکنون به کنوانسیون‌های متعددی پیوسته و در سال ۱۹۹۶ هم به شهر دوستدار کودک پیوست.

دیدگاه / پاسخ