حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
محل احداث شهرک فرآوری عناصر معدنی نایین به دلیل مسائل زیست محیطی تغییر کرد

محل احداث شهرک فرآوری عناصر معدنی نایین به دلیل مسائل زیست محیطی تغییر کرد

  به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا محمد کریمی روز سه شنبه در بازدید مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان از شهرک های صنعتی نایین، کوهپایه و سجزی در شرق استان اصفهان، با اشاره به احداث شهرک فرآورده های معدنی با پیگیری های انجام شده، اظهار داشت: دغدغه مردم و مسوولان این شهرستان این است که توسعه صنعت، آسیب های زیست محیطی برای منطقه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پیگیری حقوق عامه مردم را بعنوان فرماندار وظیفه خود می دانیم افزود: از همه دستگاه های مسوول خواسته شده است که با جدیت و سخت گیری به این مساله ورود کنند تا ضرر و آسیبی برای آیندگان بدنبال نداشته باشد.

کریمی گفت: صنعتگران شهرستان در این بازدید میدانی مسائل و مشکلات خود را با مسوولان مطرح کردند و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان نیز در این بازدید اظهار داشت: نخستین شهرک صنعتی فرآوری مواد معدنی کشور در شهرستان نایین احداث خواهد شد که کمکی بزرگی به واحدهای معدنی و در راستای ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی موجود در این منطقه خواهد بود.

رسول سواری افزود: این شهرک صنعتی با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب معدنی در نایین و شهرستان های همجوار آن در آینده نزدیک در این شهرستان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرکی با این وسعت در زمینه مواد معدنی در کشور وجود ندارد.

سواری اضافه کرد: طرح های قابل افتتاح در این شهرک ها از جمله زیرگذر و فضای سبز شهرک صنعتی سجزی، گازرسانی به شهرک صنعتی کوهپایه و ساختمان اداری شهرک صنعتی نایین مورد بازدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح ها با پیشرفت فیزیکی صد در صدی در مرحله بهره برداری قرار دارد و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مسوولان ملی و استانی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: مشکلات شهرک های صنعتی نایین، کوهپایه و سجزی در این بازدید با حضور تعدادی از نمایندگان صنعتگران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم هایی در راستای توسعه صنعتی در این شهرک ها اتخاذ شد.

وی با اشاره به بازدید از یک واحد صنعتی دانش بنیان فعال در زمینه تولید پُمپ های هیدرولیک در شهرک صنعتی نایین و درخواست این واحد برای توسعه، خاطرنشان کرد: زمینی که مجاور این واحد صنعتی قرار دارد در آینده نزدیک برای توسعه واگذار خواهد شد.

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان به همراه فرماندار شهرستان های نایین و کوهپایه از روند تکمیل طرح های عمرانی در شهرک های صنعتی نایین، کوهپایه و سجزی بازدید کرد.

این بازدید در راستای بهره‌برداری از ۴۴ پروژه زیر ساختی در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی استان اصفهان در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

شهرستان نایین با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

شهرستان کوهپایه با جمعیت بالغ بر ۲۷ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

دیدگاه / پاسخ