حالت شب
  • Sunday, 19 May 2024
مخزن آب ۵۵ هزار مترمکعبی در آرامستان باغ رضوان اصفهان احداث شد

مخزن آب ۵۵ هزار مترمکعبی در آرامستان باغ رضوان اصفهان احداث شد

 به گزارش باخبرباش علی حاجیان روز سه شنبه در نشست خبری به مناسب چهلمین سالگرد آرامستان «باغ رضوان» اصفهان افزود: این پروژه از اصلی‌ترین طرح‌های حوزه محیط زیست و انرژی است که بهره گیری از آب‌های سطحی را میسر می‌کند.

وی اضافه کرد: استحصال آب‌های سطحی و ذخیره آن در باغ رضوان، کاربردهای متعدد از جمله آبیاری فضای سبز و یا استفاده در سایر بخش‌ها را دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان با بیان اینکه استفاده از انرژی پاک در دستور کار این مجموعه قرار دارد، گفت: بر همین مبنا صفحات (پنل‌های) خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۵۰ کیلووات برق در باغ رضوان نصب که سبب رفع ۴۵ درصد نیاز برقی آن شده است.

وی گفت: ما در این مجموعه همچنین دیزل ژنراتور ۵۴٠ هزار کاوا (Kva) داریم تا در زمان‌های خاص و یا بحرانی انرژی الکتریکی مورد نیاز را تامین کنیم.

حاجیان خاطرنشان کرد: در آرامستان مورد اشاره ١۶٠ هکتار فضای سبز متشکل از ١١٠ هزار درخت و درختچه وجود دارد که بزرگترین پوشش گیاهی شرق اصفهان را تشکیل داده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان به «طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت» در کشور اشاره و اضافه کرد: بر همین اساس با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ۴٠٠ هزار نهال در باغ رضوان تولید کردیم.

 

منبع: ایرنا 

دیدگاه / پاسخ