حالت شب
  • Sunday, 05 May 2024
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد بهارستان و فولادشهر در صدر بیشترین متقاضیان نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد بهارستان و فولادشهر در صدر بیشترین متقاضیان نهضت ملی مسکن

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا : مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ثبت‌نام‌های انجام شده برای طرح نهضت ملی مسکن در کل استان نزدیک به ۵۰ درصد و بیشتر مربوط به شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر است.

علیرضا قاری قرآن در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در اصفهان، اظهار کرد: بیش از ۴۲۲ هزار نفر در استان اصفهان برای این طرح ثبت نام کردند که در پهنه استان ۴۰۲ هزار نفر با توجه به استعلام‌های مختلف تعیین تکلیف شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۳۴ هزار نفر حائز شرایط بوده و تاکنون ۱۲۴ هزار نفر، افراد مؤثر واجد شرایط هستند که می‌توان به پروژه‌ها معرفی کرد. از این تعداد، افتتاح حساب ۳۲ هزار نفر در بانک مسکن انجام شده و در تلاش هستیم از توان بقیه بانک‌ها در این خصوص استفاده کنیم، همچنین از افتتاح حساب‌های انجام شده بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر به پروژه‌ها معرفی شدند و بقیه نیز در دست اقدام است.  

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، از ثبت‌نام‌های انجام شده در کل استان نزدیک به ۵۰ درصد بیشتر مربوط به شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر است و در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز شاهین شهر از لحاظ تعداد رتبه یک را دارد و شهرهای کاشان و شهرضا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.  

وی درباره مبحث تامین زمین و اقدامات به عمل آمده، توضیح داد: تاکنون ۹۱ هزار معادل واحد تأمین زمین شده است که متناظر با خواسته‌ها نیست، به طور مثال در شهری به زمین مازاد نیاز است و در شهری دیگر زمین مازاد بر نیاز وجود دارد که براساس آن با توجه به جلسات کارشناسی برگزار شده برای رفع مشکلات زمین بررسی دقیق انجام و الگویی برای آن تعیین شد.  

قاری قرآن با اشاره به تصویب الگوی تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، گفت: مطابق با این الگو و با توجه به اینکه در هر هکتار ۲۵ خانوار ساکن می‌شود، در صورتی که قرار است در آن شهر اراضی به‌صورت تک واحدی واگذار شود تعداد متقاضیان مؤثر بر ۲۵ تقسیم می‌شود در جاهایی که واگذاری دو طبقه باشد این عدد بر ۵۰ تقسیم شده و به این ترتیب برای سه طبقه بر ۷۵ و چهار طبقه به بالا بر ۱۰۰ تقسیم می‌شود.  

وی با بیان اینکه با توجه به جلسات کارشناسی و در نظرگرفتن مباحثی همچون توسعه در سال‌های آینده، تعهدات، سهم شهرداری و ... نهایتاً جمع‌بندی انجام و برای این فرمول به ضریب دو رسیدیم، اظهار کرد: به طور مثال در شهری که واگذاری به‌صورت تک واحدی است، تعداد متقاضیان مؤثر بر ۲۵ تقسیم و بر دو ضرب می‌شود. براین اساس زمین مورد نیاز به دست می‌آید و سپس اراضی تامین شده در آن شهر را از عدد به دست آمده کسر کرده و به این ترتیب میزان الحاق مورد نیاز مشخص می‌شود.  

انتهای پیام

دیدگاه / پاسخ