حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
حمید جهانگرد:نرخ بیکاری در شهر بهارستان قابل توجه است

نرخ بیکاری در شهر بهارستان بالا است و باید مسئولان استان اصفهان هر جه زودتر در این عرصه گام بردارند.

کارشناس مدیریت کسب و کار و مدیریت دولتی

حمید جهانگرد:نرخ بیکاری در شهر بهارستان قابل توجه است

کارشناس مدیریت کسب و کار و مدیریت دولتی گفت: عمدتاً شهرهای جدید در ایران به مادرشهرها وابسته هستند و بیشتر نقش خوابگاهی دارند. ساکنان این شهرها معمولاً در مادرشهرها و شهرهای اطراف مشغول به فعالیت هستند.

حمید جهانگرد در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 100 هزار نفر از جمعیت شهرستان اصفهان در شهر بهارستان زندگی می کنند که اقدام خاصی در جهت اشتغالزایی جوانان ساکن در آن صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه خلاء جدی در حوزه اشتغالزایی ساکنین شهر بهارستان از عوامل اصلی عدم استقبال مردم اصفهان برای سکونت در شهر است  ادامه داد: اینکه با گذشت بیش از 20 سال از ساخت بهارستان حدود یک سوم جمعیت پیش بینی شده در این شهر ساکن شدند به علت فراهم نکردن زیرساخت های لازم شهری و فرصت های شغلی برای جوانان این شهر است.

کارشناس مدیریت کسب و کار و مدیریت دولتی با بیان اینکه ساکنان فعلی بهارستان نیز روزانه به خاطر کار به اصفهان تردد دارند و عملا نتوانستند بار ترافیکی حاصل از جمعیت را به شهرهای جدید انتقال دهند، افزود: با راه اندازی مراکز خرید و شعب بانک های مختلف و ادارات در این شهر میتوان بخشی از نیروها را به این شهر انتقال داد یا از ظرفیت ساکنان بهارستان استفاده و بهره برد.

وی بیان داشت: نرخ بیکاری در شهر بهارستان بالا است و باید مسئولان استان اصفهان هر جه زودتر در این عرصه گام بردارند.

 

دیدگاه / پاسخ