حالت شب
  • Saturday, 27 April 2024
جایگاه و منزلت پرستاران باید احیا شود حقوق کادر پرستاری مطابق با منزلت آنها نیست

مریم پرورش مدیر پرستاری بیمارستان عسکریه اصفهان با بیان اینکه جایگاه و منزلت پرستاران باید احیا شود گفت حقوق کادر پرستاری مطابق با منزلت و سختی کار آنها نیست. باخبر باشمدیر پرستاری بیمارستان عسکریه اصفهان معتقد است پرستاران باید بیشتر در جامعه دیده شده و مورد توجه قرار گیرند

جایگاه و منزلت پرستاران باید احیا شود حقوق کادر پرستاری مطابق با منزلت آنها نیست

جایگاه و منزلت پرستاران باید احیا شود حقوق کادر پرستاری مطابق با منزلت آنها نیست

مریم پرورش در گفتگو با خبرنگار باخبرباش به مناسبت روز پرستار، گفت: قطعا در زندگی پرستاران مرام اخلاق و فداکاری ارجحیت دارد و همه چیز پول نیست، ولی به نظر من این حقوق مزایای فعلی با تخصص و منزلت و زحمات این عزیزان همخوانی ندارد و باعث شده که بسیاری از پرستاران ما علی رغم میل باطنی خود از این شغل کناره گیری کنند یا مهاجرت کنند واین در صورتی است که جامعه ما به این افراد نیاز مبرم دارد.

وی، افزود: البته مسئولیت اجتماعی و شرافت کاری است که پرستاران را در این شغل نگه می دارد و مسایل معنوی برای آن ها از اهمیت بالاتری برخوردار است ، وقتی با مراقبت دلسوزانه و مناسب بیماری سلامتی خود را باز می یابد و از بیمارستان مرخص می شود این خدمات با پول و مسائل مالی قابل تقدیر نیست ولی لازم است که در حقوق و مزایا این عزیزان تجدید نظر شود و پرستار از نظر مالی تامین شود.

پرورش، اضافه کرد: در دوران کرونا پرستاران بدون هیچ چشم داشتی با توجه به ناشناخته بودن بیماری در خط اول مبارزه با بیماری حضور داشتند و این در حالی بود که بقیه اقشار جامعه در قرنطینه بودند و از نظر سلامتی کم ترین استرس را داشتند. ما شاهد ابتلا بسیاری از همکاران بودیم که فقط به خاطر کار در بخش های کرونا مبتلا شده بودند. اصلا حقوق پرستاری با سختی کار این پرسنل برابری ندارد ، اکثر همکاران برایشان رضای خدا اهمیت دارد .

ایشان، ادامه داد: پرستار هم نقش درمانی و حمایتی برای بیمار دارد و هم به همراهان بیمار آموزش و تسلا می دهد، دقیقا نقش او یک نقش مادری است که باید در جامعه جایگاه ارزشی بیشتری پیدا کند و در نظام درمانی و تسهیلاتی نیز به این امر توجه شود.

مدیر پرستاری بیمارستان عسکریه اصفهان، با اشاره به اینکه نقش پرستار در جامعه بسیار بزرگ و پر اهمیت است، ابراز کرد: در بیمارستان نقش ارایه مراقبت های پرستاری و کمک رسانی را دارند و برای همراهان بیمار تسلی هستند و در منزل و جامعه نیز مسئولیت های خود دارند.

پرورش، یادآور شد: سرو کار داشتن با بیماران و رنج آنها و مصائب موجود در بیمارستان که پرستاران هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنند، قطعا روی زندگی شخصی هم اثر می گذارد و این مسئله برای پرستاران توسط وزارت بهداشت و دولت باید آسیب شناسی و جبران شود .

وی درپایان، خاطرنشان کرد: پرستار  خود را وقف مردم کرده است و ساعتی که در بیمارستان است، تمام غم اندوه مریض  و همراه وی و استرس همراهان را درک می کند و این صبوری و ایثار پرستار باید نحو احسن گرامی داشته شود و ارج نهاده شود

 
 

دیدگاه / پاسخ