حالت شب
  • Sunday, 22 December 2024
مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به طرح ملی نسخه الکترونیکی پیوستند

مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به طرح ملی نسخه الکترونیکی پیوستند

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در حال حاضر همه مراکز طرف قرارداد به طرح ملی نسخه الکترونیک بیمه سلامت پیوسته اند و روزانه نسخه الکترونیک از پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت در استان اصفهان دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، حسین بانک افزود: مطالبات موسساتی که تجویز بیماران را به صورت الکترونیک انجام داده اند تا خرداد ماه جاری پرداخت گردیده و تا هفته آتی پرداختی تیرماه هم اضافه خواهد شد.

وی افزود : به منظور تامین نقدینگی مراکز درمانی و تامین دارو و تجهیزات پزشکی بیماران در شرایط کنونی جامعه و اوج انتشار ویروس کرونا ، مطالبات بخش خصوصی و دولتی نیز در سال گذشته تسویه گردید.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان به همراهی پزشکان و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در اجرای طرح نسخه الکترونیک اشاره کرد و افزود: موسسات درمانی طرف قرارداد در صورتی که اسناد خود را در زمان مقرر به صورت الکترونیک ارسال نمایند ، مطالبات خود را به روز دریافت می کنند.

وی با اشاره به آخرین پرداخت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد بیان کرد: با عنایت به تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت در اجرای طرح نسخه الکترونیک و الزامات قانونی برنامه ششم توسعه و شیوع ویروس کرونا ، انتظار می‌رود که پزشکان محترم ضمن فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص ، این اداره کل را در در مسیر تحقق اهداف کلان نظام سلامت کشور یاری رسانند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: استفاده از خدمات الکترونیک و ترویج این گونه خدمات به عنوان یک فرهنگ در جامعه گسترش یافته و سازمان بیمه سلامت نیز به منظور تکریم و حمایت از حقوق بیمه شدگان و با هدف کاهش مراجعات و تسریع در ارائه خدمات درمانی ، سامانه غیر حضوری شهروندی بیمه شدگان را آماده خدمت رسانی کرده است.

وی اعلام کرد: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتیbimehsalamatiranian.ir ضمن دسترسی به پرونده پزشکی خود، آخرین وضعیت بیمه ای ، تاریخچه خدمات دریافت شده و کد رهگیری خدمات را مشاهده نمایند. همچنین در صفحه جست وجوی مراکز خدمات سلامت می توانند مرکز و یا پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند ، لازم به ذکر است مالکیت شماره تلفن همراه باید الزاماً مختص کد ملی کاربر باشد.

بانک به راههای ارتباطی سازمان اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می توانند می‌توانند سوالات، شکایت، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق مرکز تماس شبانه روزی ۱۶۶۶ و یا سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات به آدرس shekayat.ihio.gov.ir با ما در میان بگذارند.

دیدگاه / پاسخ