حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
مشکل آب‌گرفتگی زیرگذر ورودی بهارستان برطرف می‌شود

مشکل آب‌گرفتگی زیرگذر ورودی بهارستان برطرف می‌شود

 به گزارش باخبرباش به نقل از فارس منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  اظهار داشت: سامانه ناپایداری از روز چهارشنبه در استان مستقر شده و تا جمعه استقرار دارد که سبب بارش باران در غرب، جنوب و اکثر مناطق استان شده است.

وی با بیان اینکه روز جمعه بارش در استان تقویت می‌شود، افزود: با توجه به صدور هشدار نارنجی در روز جمعه اعلام آماده‌باش به تمام عوامل مدیریت بحران شامل شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب منطقه‌ای و جمعیت هلال احمر داده شده تا رعایت الزامات ایمنی را داشته باشند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه حجم زیادی برف در مناطق غرب و جنوب استان انباشته شده است، گفت: در سمیرم، فریدونشهر، فریدن، دهاقان، خوانسار و بویین میاندشت و مناطق مرتفع در تیران و کرون به دلیل حجم بالای برف احتمال آب‌گرفتگی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها از رسوبات عنوان کرد: با توجه به آب‌گرفتگی محور بهارستان در سامانه بارشی گذشته، ظرف مدت ۱۰ روز عملیات اجرایی این محور انجام شد و اداره راه در ۲ مقطع در اتوبان خلیج فارس لوله‌گذاری کرد تا روان‌آب‌ها به زه‌کش‌ها هدایت شود.

وی با تأکید بر اینکه شرکت عمران و شهرداری بهارستان موظف شدند اجرای طرح‌های پیشگیری از آب گرفتگی را در خود شهر بهارستان اعمال کنند، عنوان کرد: اداره راهداری موظف شد در تمام زیرگذرهایی که آب گرفتگی داشت مانند زیرگذرهای شهرضا، دهاقان، اتوبان خلیج‌فارس، محور بهارستان و قلعه شور و محور قهجاورستان چاه‌های جذبی را حفر کند تا موقع بارش آب‌گرفتگی به وجود نیاید.

شیشه‌‎فروش ادامه داد: بارش‌ها تا بهار سال آینده ادامه دارد و بیشتر از حد نرمال است، در این راستا اقدامات و دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از آب گرفتگی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بازگشایی راه روستاهای فریدونشهر خاطرنشان کرد: روستای کمران تنها روستایی است که هنوز راه آن باز نشده و عوامل اداره راه در حال بازگشایی هستند تا در چند روز آینده این مسیر را بازگشایی کنند. 

دیدگاه / پاسخ