حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
مطالبه اصلی مردم در سفر رییس جمهور به اصفهان احیای دائمی زاینده‌رود است

مطالبه اصلی مردم در سفر رییس جمهور به اصفهان احیای دائمی زاینده‌رود است

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا : علی صالحی روز یکشنبه در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: خشکسالی، بی آبی  زاینده‌رود، بحران‌های زیست محیطی و فرونشست، چالش‌های اصلی این دیار به شمار می رود.

وی ادامه داد: اصفهان سال هاست که مورد کم توجهی و تضییع حقوق مردم قرار می گیرد و امیدواریم که سفر رییس جمهور به این منطقه سرمنشاء خیر و برکت باشد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بارش های امسال نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با این وجود با مسائلی نظیر مشکل فهم مساله در رابطه با زاینده رود و رابطه هویت آن با تاریخ و تمدن چند هزار ساله نصف جهان و در نتیجه خشکی دوره ای آن روبه‌رو هستیم.

صالحی خاطرنشان کرد:  تصمیم گیرندگان در حوزه آب و سیاست‌های کلان کشور باید به این نکته توجه کنند که مطالبه مردم اصفهان برای جاری بودن زاینده‌رود یک مطالبه لوکس و تنها برای توسعه گردشگری نیست و برای حفظ یک تمدن کهن، حراست از میراث چند صد ساله تاریخی است که نسل‌های آینده نسبت به آن از ما انتظار دارد.

وی اظهارداشت: احیای رودخانه برای جلوگیری از افزایش بحران‌های زیست محیطی و شرایط اقتصادی قطب صنعت و اقتصاد کشور و کریدور اصلی علم و فناوری و کریدور حمل و نقل کشور است و در راستای تحقق منافع ملی است.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه از جمع بندی مجموعه پیشنهادهای این نهاد درباره مشکلات و معضلات اصفهان در آستانه سفر رییس جمهور به این خطه خبر داد.

محمد نورصالحی با تاکید بر اینکه نظرات شورای شهر باید پیش از این ما خواسته می شد افزود: از شورای شهر نظری مبنی بر اینکه اگر رییس جمهور به اصفهان سفر کرد چه مسائلی می‌تواند در اولویت انتظارات و درخواست‌های مردم  باشد خواسته نشده است، با این حال ما مسائل را جمع بندی و به مسوولان ارائه می کنیم.

وی اضافه کرد: از دولت انتظار می‌رود مسائلی که قرار است در طول یک سال مانند آرد و نان و ماکارونی مطرح شود بصورت حساب شده و با برنامه ریزی قبلی باشد که سبب بروز مشکل برای مردم نشود.

چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان روز یکشنبه در تالار شورای شهر برگزار شد.

اصفهان وضعیت آبی نابسامان و کم‌سابقه‌ای را در نیم‌ قرن اخیر سپری می‌کند بطوریکه رودخانه زاینده‌رود در ۲ دهه اخیر از سد چم آسمان در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی بدفعات خشک شده است و از مهر سال ۹۹ تاکنون نیز، این موضوع تکرار می‌شود.

دیدگاه / پاسخ