حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
معاون استاندار اصفهان خواستار اصلاح قیمت شیر شد

معاون استاندار اصفهان خواستار اصلاح قیمت شیر شد

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به مشکلات تامین نهاده های دامی در اصفهان، خواستار اصلاح قیمت شیر برای حمایت از تولیدکننده های این بخش شد.

سید حسن قاضی عسگر اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار و هیئت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اقدام تخصصی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که شیر از کیلویی ۴۵۰۰ تومان بر اساس افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه حمل به ۶۴۰۰ تومان افزایش یابد که البته درخواست دامداران ۶۶۰۰ تومان به ازای هرکیلو بوده است.

وی افزود: اگرچه این مصوبه به تایید رسید اما دستور داده شده است که فعلا به علت انتقال دولت متوقف شود؛ این باعث می شود که دامداران مشمول ضرر و زیان شوند و دامداران هم به عنوان واحدتولیدی نمی تواند با هزینه شخصی به مردم یارانه دهند لذا نیاز است که تصمیم عاجل و موثر برای رفع این موضوع در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: با تصمیم منطقی و اصلاح قیمت شیر باید از این بخش تولیدی کشور حمایت کرد و همزمان باید قیمت تمام شده شیر هم توسط تولید کنندگان کنترل شود.

وی رفع مشکلات مربوط به تامین نهاده های دامی را در هماهنگی استان اصفهان با سازمان ریلی برشمرد و گفت: سازمان حمل و نقل و راهداری استان اصفهان هم مساعدت های لازم را به عمل آورده است که به محض ورود نهاده های دام و طیور از بندرعباس به استان در شبکه ای منظم توزیع شود؛ اما حل این مشکل نیاز به اقتدار و مدیریت در سطح کلان است تا با به کارگیری بخش خصوصی بتوان این مساله را به صورت ریشه ای رتق و فتق کرد.

دیدگاه / پاسخ