حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
معاون درمان از وضعیت پیش آمده در مراکز واکسیناسیون عذرخواهی کرد

معاون درمان از وضعیت پیش آمده در مراکز واکسیناسیون عذرخواهی کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: من از سوی مرکز بهداشت از اتفاقات نامتعارف که برای مردم در مراکز تجمیع واکسیناسیون رُخ داده است، عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بهروز کلیدری مطالبه و گلایه مردم در این زمینه را بحق دانست و افزود: اتفاقات ناگواری را در مراکز تجمیع شاهد بودیم، گلایه‌ها به گوشمان رسیده است که در جلسات ستاد استانی کرونا بدنبال برطرف کردن آن هستیم

وی با اظهار اینکه بدنبال کسب حداکثر رضایت مردم و ایجاد شرایط مطلوب‌تر هستیم، ادامه داد: روزانه بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان در مقابل کرونا واکسینه می‌شوند که این امر نیازمند مدیریت بیشتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: مرکز بهداشت بدنبال افزایش مراکز تجمیع واکسیناسیون در استان است.

کلیدری از کاهش تولید اُکسیژن در شرایط فوق بحرانی کرونا نیز خبر داد و گفت: ۶۰ تُن اکسیژن نیاز فعلی بیمارستان‌های کرونایی اصفهان است که فولاد مبارکه در برخی از روزها توان تولید این میزان را ندارد.

وی، از مرگ  ۱۲ هزار و ۳۹۴ شهروند اصفهانی بر اثر کرونا خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نفر کرونای مثبت داشتند و بالغ بر چهار هزار و ۹۰۰ مرگ و میر نیز در افراد مشکوک به کووید- ۱۹ رُخ داد.

وی گفت: اگر درصد جمعیت مرگ و میرها بر اثر کرونا را به جمعیت مبتلایان در نظر بگیریم، بالغ بر ۱۰ درصد از بیماران کرونایی، جان خود را از دست می‌دهند.

وی یادآو شد: تا چند ماه گذشته بیشترین میزان مرگ و میر را در افراد بالای ۷۰ تا ۸۰ سال داشتیم اما امروز غالب مرگ و میرها در سنین ۴۰ تا ۶۰ ساله‌هاست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امروز به نقطه شکنندگی ساختار درمان رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: پیشتر درخواست قرنطینه کامل داده شد اما با آن موافقت نکردند و ما امروز باردیگر این درخواست را از متولیان امر داریم.

کلیدری هشدار داد: در صورت موافقت نکردن با تعطیلی کامل اصفهان، بطور قطع آسیب جدی بر پیکره شهر وارد می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به کمبود پرستار اعلام کرد: نیاز جدی به ۲۵۰ پرستار داریم که با استفاده از توان بیمارستان‌های کوچک توانستیم کمبود یکصد پرستار را جبران کنیم.

دیدگاه / پاسخ