حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
مهمترین مصوبات شورای شهر اصفهان موافقت با اخذ وام ۵۰ میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

مهمترین مصوبات شورای شهر اصفهان موافقت با اخذ وام ۵۰ میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

 به گزارش باخبرباش به نقل از فارس:علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امروز بعد از یک ماه بررسی و بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ ساعت کار کارشناسی بودجه‌ای که ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ به شورا تحویل شد به تصویب رسید.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ بعد از تصویب شورا با ۴۹ درصد رشد معادل ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان در شهرداری مرکزی و مناطق خواهد بود و جمع بودجه شهرداری اصفهان در شهرداری مرکزی، مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌ها با ۴۱ درصد رشد معادل ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان است.

صالحی ضمن ابراز امیدواری از تحقق بودجه ۱۴۰۱ و در پیش داشتن سالی خوب، ابراز کرد: مهمترین ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ اختصاص بالاترین سهم بودجه به پروژه‌های عمرانی است که ۷۴ درصد از بودجه را به خود اختصاص داده است و که بالاترین میزان در سال‌های اخیر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان  با اشاره به اینکه ۲۶ درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود، گفت: توجه ویژه به برنامه‌محوری و قابل ارزیابی بودن اهداف در نظر گرفته شده برای شهرداری و توجه ویژه به محله‌محوری با تعیین بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای محلات قابل توجه است.

وی با تأکید بر کاهش وابستگی به درآمدهای ساختمانی، مطرح کرد: در سال ۱۴۰۰ وابستگی به درآمدهای ساختمانی ۴۰ درصد بود، اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به ۳۴ درصد کاهش پیدا کرده است، در عین حال افزایش درآمدهای ساختمانی معادل میانگین ۱۰۱ درصد بوده است که این میزان حدود ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۱ خواهد بود و درآمدهای ساختمانی افزایش به مراتب کمتری را داشته‌اند.

صالحی اضافه کرد: افزایش درآمدهای پایدار با رشد ۲ برابری سرمایه‌گذاری در بودجه سال ۱۴۰۱ یکی از نقاط قابل توجه در بودجه شهر اصفهان است و رقمی حدود هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری و درآمدهای پایدار پیش‌بینی شده است که تحقق آن سهم ۷ درصدی سرمایه‌گذاری در بودجه ۱۴۰۰ را به عدد ۱۵ درصد در بودجه ۱۴۰۱ می‌رساند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین گفت: در عین حال توجه به موضوعات فرهنگی اجتماعی، تعریف پروژه‌های کلان این حوزه مثل موزه شهر و موزه بزرگ اصفهان و تعریف چند پردیس موضوع‌محور و خانواده‌محور به صورت قابل توجهی زندگی مردم را در شهر اصفهان تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی وعده دیگری بود که شورای ششم به مردم داده بود و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در این حوزه در نظر گرفته شد که بارزترین آن‌ها الکترونیک‌سازی فرآیندهای شهرسازی در چند ماه آینده خواهد بود، عنوان کرد: طعم این خدمت‌رسانی را مردم خواهند چشید، در عین حال توجه به بن‌بست‌ها و طرح‌های بر زمین مانده در برخی محلات به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

صالحی خاطرنشان کرد: در رابطه موضوع آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی که یک تلاش همه‌جانبه و بین دستگاهی را می‌طلبد شهرداری و شورای شهر اصفهان همه توان خود را به میدان آورده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: بخش قابل توجهی از بودجه ۱۴۰۱ مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی است و بالغ بر ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان از مجموع بودجه ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیاردی شهرداری اصفهان مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: این بودجه به خرید و نوسازی اتوبوس‌ها، پیشرفت و کمک به راه‌اندازی خط 2 متروی اصفهان و راه‌اندازی قطعات اولویت‌دار رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان اختصاص پیدا کرد که تحقق این بودجه می‌تواند شرایط مناسبتری را در حوزه کاهش آلایندگی مربوط به حوزه حمل و نقل در شهر ایجاد کند.

صالحی تصریح کرد: توجه به موضوع عدالت توزیعی در منابع در رابطه با مناطق کم برخوردار و کسب درآمد از مناطق برخوردارتر که خدمات بیشتری از شهر استفاده می‌کنند، جزو ویژگی‌های بارز این بودجه است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد که مسیری که آغاز شده و البته مطلوب نیست و در سال‌های آینده باید تکمیل شود، بتواند شورا را به هدف‌گذاری‌ها در حوزه محله‌محوری، تحقق عدالت و توجه به مناطق کم برخوردار، هوشمندسازی، حمل و نقل، گردشگری و درآمدهای پایدار شهری برساند.

وی اضافه کرد: در رابطه با درآمدهای ساختمانی توجه به اخذ عادلانه عوارض را در همه مناطق متناسب با پیشرفتی که داشتند، خواهیم داشت و این موضوع در حوزه عدالت‌محور بودن شهرداری کمک‌کننده خواهد بود.

صالحی در رابطه با سایر مصوبات شورا گفت: توافق آزادسازی و تعریض خیابان عسگریه دوم را نیز داشتیم که ملکی به صورت توافق ملکی، ریالی و امتیازی مورد تصویب قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: توافق آزادسازی در راستگرد خیابان آپادانا با معوض امتیازی مورد موافق اعضای شورا قرار گرفت، در رابطه با تخفیف ۵۰ درصدی به بیمارستان امیرالمؤمنین جهت هزینه‌های حفاری ایجاد کابل برق در خیابان احمدآباد نیز اعضا موافقت خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: دو فوریت اخذ وام ۵۰ میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز در جلسه امروز مطرح شد که رأی آورد و لایحه نیز با رأی مثبت اعضا مصوب شد.

صالحی همچنین اذعان کرد: دو فوریت اخذ ال سی سه ماهه جهت تأمین بهتر مواد اولیه پروژه‌های عمرانی از جمله میلگرد، سیمان و تیرآهن مورد موافقت قرار گرفت که به سرعت گرفتن پروژه‌های عمرانی در شهر کمک می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین بیان کرد: با اخذ وام ۷ میلیارد تومانی برای یکی از شرکت‌های عمرانی و همچنین نوسازی و بهسازی موافقت شد که بابت وصول مطالباتشان برای ۶ ماه است.

وی در پایان گفت: پیشنهاد نامگذاری دو خیابان، یک سه راه، یک آمفی تئاتر، دو پل هوایی عابر پیاده، دو کوچه و دو بن بست امروز در قالب یک لایحه پس از تصویب در شورای نامگذاری در صحن علنی شورا مطرح شد و با رأی مثبت اعضا به تصویب رسید

دیدگاه / پاسخ