حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
نگهداری مواد محترقه و آتش زا در جیب عامل انفجار میشود

اکیدا از نگهداری و حمل وسایل خطرناک از قبیل نارنجک، ترقه، منور و مواد آتش زا، آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف و در ظروف شیشه‌ای و فلزی به ویژه در چهارشنبه‌سوری خودداری کنید.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان اصفهان

نگهداری مواد محترقه و آتش زا در جیب عامل انفجار میشود

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان اصفهان گفت: نگهداری مواد محترقه و آتش زا و اشتعال آور در جیب عامل انفجار میشود .

به گزارش باخبرباش، اصغر سلطانی با ارائه نکات ایمنی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای مراسم چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: افزایش آگاهی و دانش به ویژه از طریق برنامه‌های آموزشی و هشدار دهنده ضروری است .

وی بیان داشت: مراسم چهارشنبه سوری در ساعات پایانی آخرین سه‌شنبه سال برگزار شده و افراد زیادی در این مراسم دچار آسیب می‌شوند، که باید برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در کنار شادی و جشن نکاتی را رعایت کنیم.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان اصفهان افزود: اکیدا از نگهداری و حمل وسایل خطرناک از قبیل نارنجک، ترقه، منور و مواد آتش زا، آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف و در ظروف شیشه‌ای و فلزی به ویژه در چهارشنبه‌سوری خودداری کنید.

وی گفت: مواد منفجره و آتش‌زا را به طور ایمن در یک جعبه و در جای خنک و به دور از سایر مواد آتش‌گیر، گرما و الکتریسیته قرار دهید و برای پیشگیری از ورود مواد آتش زا و لوازم آتش‌بازی، پنجره‌های خانه را بسته نگه دارید.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان یادآور شد: خودرو‌های خود را داخل پارکینگ برده یا در معابر عریض پارک کنید و همچنین مواد سریع الاشتعال را از منزل، پشت بام و زیر زمین‌ها دور کنید.

وی اضافه کرد: والدین باید مراقب رفتار، عملکرد و رفت‌ و آمد فرزندان خود باشند و به منظور پرهیز از استفاده از مواد آتش‌زای خطرناک، ساخت ترقه و مواد منفجره دستی هشدار‌های لازم را به آن‌ها بدهند و در روز‌های قبل از مراسم چهارشنبه سوری از مکان‌های کم تردد منازل از قبیل انبار، پشت‌بام، زیرپله، بالکن و تراس به منظور اطلاع از مخفی کردن مواد منفجره و آتش‌زا به صورت غیر مستقیم بازدید کنند.

 وی افزود:برای برگزاری چهارشنبه سوری ایمن رعایت این نکات مهم و اساسی الزامی است  تا بتوانیم مراسمی کاملا شاد و ایمن را به همراه داشته باشیم.

دیدگاه / پاسخ