حالت شب
  • Tuesday, 02 September 2025
موفقیت برترین‌های کنکور اصفهان در سایه خودباوری و مطالعه عمیق

موفقیت برترین‌های کنکور اصفهان در سایه خودباوری و مطالعه عمیق

اصفهان - ایرنا - رتبه های برتر بزرگترین آزمون رقابت علمی به نام‌ «کنکور» در اصفهان، مهمترین عامل موفقیت خود را تلاش مستمر، خودباوری و تمرکز کامل بر مطالعه عمیق با ترسیم هدف ویژه برای خود عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۴، چهار دانش‌آموز اصفهانی توانستند در جمع برترین های کشور قرار بگیرند 

«فاطمه قبادی» از اصفهان توانست در گروه آزمایشی هنر رتبه سوم کشوری، «نگار امینی» از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان رتبه ششم همین رشته (هنر)، «امیررضا حاجی نوروزی» دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی کاشان، رتبه هفتم رشته علوم انسانی و «حنانه عابدی» هنرجوی هنرستان شایستگان ناحیه ۶ اصفهان نیز توانست رتبه هشتم کشوری در گروه آزمایشی هنر را کسب کند.

 

هر ساله در آستانه برگزاری کنکور به عنوان یک رقابت سالم و عادلانه، دانش آموزان با انگیزه بالا تلاش می کنند که رتبه هایی با کمترین رقم را برای تعیین سرنوشتی موفق کسب کنند.

در این راستا دارندگان رتبه های برتر کنکور می گویند که از شیوه های مختلفی از جمله تمرکز کامل بر مطالعه کتاب‌های درسی و کمک آموزشی، شرکت در کلاس‌های ویژه کنکور و گذاشتن وقت و زمان بیشتر برای مطالعه در این آزمون بهره جسته اند.

مشاوره‌های تخصصی، استفاده از منابع آموزشی و حل تست‌های فراوان، در کنار خودباوری و افزایش اعتماد به نفس باعث موفقیت برترین های کنکور در سال جاری شده است.

استمرار در مطالعه و حمایت خانواده عامل موفقیت در کنکور،

دارنده رتبه سه کنکور سراسری هنر از اصفهان گفت: جدای از استعداد با انگیزه، استمرار در مطالعه، خودباوری و حمایت خانواده توانستم به این موفقیت دست یابم.

فاطمه قبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته در این میان نباید از امید، توکل به خدا و انگیزه قوی درونی برای دستیابی به جایگاه موفق غافل بود.

وی با یادآوری نقش خانواده و مدرسه در کسب موفقیت خود گفت: خانواده‌ام با حمایت عاطفی و محیط آرام، امکانات لازم را برای درس خواندنم فراهم کردند.

دارنده رتبه برتر کنکور از اصفهان، همچنین با تقدیر از حمایت‌های مدرسه گفت: مدرسه‌، همکاری بسیار خوبی با من داشتند، حمایت کادر مدرسه باعث شد بتوانم تمرکزم را روی کنکور بگذارم و کمتر نگران درس‌های سال دوازدهم باشم.

وی یادآور شد: مسیر کنکور چالش برانگیز و پر رقابت بود، اما با برنامه‌ریزی صحیح و تمرکز توانستم به هدفم دست یابم.

قبادی درباره تاثیر کتاب‌های کمک آموزشی و کلاس‌های آموزشگاه گفت: بخشی از موفقیت من مدیون نقش مهم مشاوره های منظم در آموزشگاه بود که توانستم در مسیر درست قرار بگیرم.

این دانش آموز رتبه برتر کنکور از اصفهان افزود: در رشته نقاشی به صورت تخصصی فعالیت دارم و بر این اساس می خواهم در دانشگاه‌های سطح یک هنر در کشور از جمله دانشگاه هنر تهران به ادامه تحصیل بپردازم.

تاثیر استقامت در برابر چالش‌ها و افزایش نشاط در موفقیت

دارنده رتبه ششم کنکور هنر از اصفهان گفت: یکی از عوامل کسب موفقیت من در این آزمون سراسری، روحیه مقاوم و استقامت در برابر چالش‌های پیش رو و همچنین حفظ نشاط و شادابی جسمی بود.

نگار امینی در گفت وگو با ایرنا با گریزی به گذشته تحصیلی خود افزود: از ابتدا در سال ۹۹ که در یکی از مدارس استعدادهای درخشان به نام «فرزانگان امین» درس می خواندم تمایل بسیاری به تحصیل در رشته هنر داشتم که خانواده‌ام‌ موافق نبودند.

وی اظهار داشت: با این وجود در سال ۱۴۰۱ با قانع کردن خانواده تصمیم گرفتم که وارد هنرستان شوم و آن‌ها نیز تاکید کردند که در این مسیر تمام تلاش خود را صرف کسب موفقیت کنم.

دارنده رتبه برتر کنکور سراسری از اصفهان افزود: از همان زمان با اراده قوی، خودباوری و پشتکار بسیار تمام تلاش خود را برای درخشیدن در رشته هنر کردم.

وی، با اشاره به گستردگی منابع کنکور هنر گفت: کنکور هنر حدود ۳۵ کتاب از رشته‌های مختلف دارد و نمی‌شود هم‌زمان همه آن‌ها را خواند، بنابراین من ابتدا درس‌های مرتبط با رشته خودم و سپس تاریخ هنر را در اولویت گذاشتم.

امینی افزود: برای کسب رتبه تک رقمی، به سراغ همه منابع رفتم. من حتی موسیقی را که برایم دشوار بود با کلاس آنلاین و مرورهای مکرر خواندم و مباحثی مثل تاریخ موسیقی و آوازهای ایرانی را در اولویت گذاشتم.

وی که با سختی و همت بسیار به این جایگاه موفق دست یافته است افزود: رشته هنر، رشته ای بسیار گسترده‌ است ولی مهمترین عامل موفقیت درآن، خلاقیت است.

امینی افزود: برتری دانش آموزان هنر در خلاقیت است و همین ویژگی می‌تواند، کشور را به سمت نوآوری و طراحی سوق دهد.

این دانش آموز موفق در کنکور سراسری به تمایلش برای تحصیل در در رشته طراحی صنعتی به دلیل گستردگی شاخه ای این رشته اشاره کرد.

حمایت عاطفی خانواده و انگیزه، گام اول موفقیت تحصیلی

دارنده رتبه هفت رشته علوم انسانی از کاشان، حمایت‌های بی‌دریغ عاطفی و انگیزه بخش خانواده اش را عامل موفقیت در مهمترین آزمون علمی کشور برشمرد.

امیررضا حاجی نوروزی افزود: خانواده نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی نیز تمام تلاش‌شان را کردند تا فضای مناسبی برای مطالعه من فراهم شود.

وی، همچنین دیگر کلید موفقیت خود در کنکور را داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری مستمر عنوان کرد.

رتبه هفتم رشته علوم انسانی، میزان مطالعه روزانه خود را به طور میانگین هفت تا ۱۰ ساعت در روز عنوان کرد و گفت: این ساعات مطالعه به طور منظم و با برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شد و به همین ترتیب باعث‌ پیشرفت‌های قابل توجه من در کنکور شد.

حاجی نوروزی افزود: علاقه‌ام به علوم انسانی به ویژه ادبیات فارسی، موجب شد که به این رشته وارد شوم و در مسیر موفقیت در کنکور قرار گیرم.

وی به داوطلبان کنکور توصیه کرد که برای موفقیت در این آزمون، ضمن برنامه‌ریزی دقیق و هدف مشخص از مشاوره تحصیلی باتجربه بهره بگیرند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۴۹ هزار داوطلب اصفهانی نوبت دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۴ در روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر امسال با یکدیگر رقابت کردند.

همچنین در نوبت نخست آزمون ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب استان در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت شرکت داشتند.
سال گذشته اصفهان با چهار رتبه برتر در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور در جایگاه سوم بین استان‌ها قرار گرفت.

دیدگاه / پاسخ