حالت شب
  • Sunday, 19 May 2024
مُراقب پیامک کلاهبرداران در باره طرح رجیستری تلفن‌های همراه باشید

مُراقب پیامک کلاهبرداران در باره طرح رجیستری تلفن‌های همراه باشید

به گزارش باخبرباش به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز شنبه گفت: بنا به گزارش‌های مردمی، پیامکی به برخی از افراد مبنی بر اینکه "دستگاه شما بدلیل طرح رجیستری(طرح ثبت تجهیزات دارای سیم کارت) غیرفعال خواهد شد"، ارسال و یک لینک برای مراجعه کاربران و تکمیل مشخصاتشان در ذیل این پیامک درج شده است.

وی اظهار داشت: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده بعد از وارد کردن نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی بانکی برای دریافت کارمزد تراکنش هدایت می‌شود.

رئیس پلیس فتا اصفهان تاکید کرد: مردم نباید فریب اینگونه پیامک‌ها را بخورند و بدانند که تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی همراه، سایت https:‎//hamta.ntsw.ir است و هر پیامک و تبلیغی برای ثبت اطلاعات رجیستری شهروندان در نشانگاهی غیر از این سایت، جعلی است.

سامانه همتا منتسب به طرح ثبت تجهیزات دارای سیم کارت(رجیستری) با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای تلفن همراه، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک به اجرا گذاشته شده‌ است.

وی توصیه کرد: شهروندان بخاطر داشته باشند سامانه همتا برای انجام فرایند فعال‌سازی تلفن همراه، هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و انجام تمام مراحل ثبت نام در این سامانه، رایگان است.

سرهنگ مرتضوی افزود: هموطنان قبل از وارد کردن اطلاعات حساب کارت عابر بانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی باید مُراقب سایت‌های جعلی بوده و با هوشیاری سعی بر تشخیص سایت اصلی از فیشینگ باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در باره استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

دیدگاه / پاسخ