حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
نشت گاز در هرند اصفهان ۲۵ نفر را مسموم کرد

نشت گاز در هرند اصفهان ۲۵ نفر را مسموم کرد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا عباس عابدی افزود : دیشب ساعت ۲۰ و ۵۳ دقیقه حادثه مسمومیت ۲۵ مرد در یک تالار در شهر هرند مرکز شهرستان هرند در شرق اصفهان به مرکز اورژانس گزارش شد.

وی با بیان اینکه این افراد بین ۱۰ تا ۵۰ سال سن داشتند، اظهار داشت: بررسی های اولیه نشان می دهد که نشت گاز در محل تالار دلیل مسمومیت مونوکسید کربن (CO) در این حادثه بوده است.

عابدی اضافه کرد: چهار نفر از این مصدومان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند، تعدادی از آنها نیز در محل به‌صورت سرپایی درمان شدند و برخی نیز با وسیله نقلیه شخصی به بیمارستان رفتند.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان همچنین از فوت یک نفر بر اثر مسمومیت مونوکسید کربن در منظریه شهرضا در جنوب اصفهان خبر داد و گفت: در این حادثه فردی که به نظر می آید مسافر بوده است در داخل خودرو برای گرم کردن خود، پیک نیک روشن کرده بود.

وی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۲۰ و ۵۸ دقیقه دیشب به اورژانس گزارش شد، افزود: یک مرد ۵۸ ساله در این حادثه جان خود را از دست داد.

از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۳۰ نفر بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن در استان اصفهان جان باختند.

مونوکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بوست ، عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن، تولید این گاز امکان‌پذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مُستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت با این گاز خطرناک را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه / پاسخ