حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
نظافت بیش از 3 میلیون مترمربع از معابر شهر کربلا توسط خادمان شهرداری اصفهان

نظافت بیش از 3 میلیون مترمربع از معابر شهر کربلا توسط خادمان شهرداری اصفهان

  سید مهدی عسگری با اشاره به اقدامات قابل توجه این ستاد در بازه زمانی 16 تا 26 شهریورماه سال جاری در کربلای معلی گفت: در این ایام نظافت بیش از 3 میلیون مترمربع از معابر شهر کربلا توسط خادمان شهرداری اصفهان انجام شد.

وی گفت: همزمان با برپایی مراسم اربعین حسینی(ع) در کشور عراق و راهی شدن جمعیت عظیمی از زائران ایرانی به شهر کربلا، ستاد اربعین شهرداری اصفهان از 16 تا 26 شهریورماه نسبت به خدمت رسانی به زائران حسینی در شهر کربلا برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان افزود: برخی از مهمترین این اقدامات آبرسانی به موکب‌ها به صورت مستمر و شبانه روزی به میزان یک میلیون و 450 هزار لیتر، جمع آوری زباله به صورت مستمر و شبانه روزی به میزان ۵۵ سرویس و پرس زباله کش به میزان تقریبی 165 تن بوده است.

 پاکسازی 500 هزار مترمربع کانال و نهر آب

او از پاکسازی و نظافت محوطه داخلی و محل استقرار موکب ها به صورت شبانه روزی و مستمر به میزان 850 هزار مترمربع به عنوان اقدام دیگر این ستاد خبر داد و اظهار کرد: پاکسازی و نظافت معابر منتهی به حرم به میزان 3 میلیون و 300 هزار مترمربع، پاکسازی کانال‌ها و نهرهای آب به میزان 500 هزار مترمربع و توزیع کیسه زباله در کلیه موکب‌ها جهت همکاری در خصوص جمع آوری زباله و نظافت به میزان 800 کیلوگرم نیز از سوی ستاد اربعین شهرداری اصفهان انجام شد.

 ارائه آموزش به حدود یک هزار نفر

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان از آموزش مسئولان موکب‌ها در خصوص زمان بارگیری پسماندها و گذاشتن زباله‌ها در مکان تعیین شده در ۲۵ موکب خبر داد و گفت: در این ایام همچنین نسبت به تشویق و آموزش نکاتی درباره رعایت نظافت موکب‌ها و مسیرها به حدود یک هزار نفر اقدام شد.

به گفته عسگری، در اختیار گذاشتن جرثقیل جهت جابجایی وسایل و تجهیزات موکب‌ها به تعداد ۷روز کاری از دیگر اقدامات ستاد اربعین شهرداری اصفهان بود.

دیدگاه / پاسخ