حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
محمدی: هفته ای 2 بیمار نوروپاتی جان خود را از دست می دهند/ قانونی برای حمایت از بیماران نوروپاتی وجود ندارد

محمدی: هفته ای 2 بیمار نوروپاتی جان خود را از دست می دهند/ قانونی برای حمایت از بیماران نوروپاتی وجود ندارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در هفته 2 بیمار نوروپاتی جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که بهزیستی و علوم پزشکی هیچ گونه خدماتی به آنها ارائه نمی کنند.

کوروش محمدی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: بالغ بر 400 تا 500 بیمار نوروپاتی در سطح استان اصفهان داریم و با وجودی که روند بیماری آنقدر سریع است که به فلجی کامل و سپس مرگ می رسند به طوری که در هفته 2 بیمار جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم پیگیری های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی و قانون مصوبه ای حمایتی برای بیماران نوروپاتی نداریم، ادامه داد: امروزه بیماران نوروپاتی با  مشکلات وکمبودهای دارویی مواجه هستند.

گفتنی است بیماری نوروپاتی در نتیجه آسیب به اعصاب خارج مغز و نخاع (اعصاب محیطی) ایجاد می‌شود و اغلب باعث ضعف، بی‌حسی و درد در دست ها و پاها می‌شود. همچنین می‌تواند مناطق دیگر بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

سیستم عصبی محیطی شما اطلاعات را از مغز و نخاع (سیستم عصبی مرکزی) به بقیه بدن ارسال می‌کند. اعصاب محیطی همچنین اطلاعات حسی را به سیستم عصبی مرکزی می‌فرستند.

نوروپاتی محیطی می‌تواند در اثر صدمات ضربه‌ای، عفونت‌ها، مشکلات متابولیکی، دلایل ارثی و قرار گرفتن در معرض سموم باشد.

یکی از علل شایع آن دیابت است، افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی به طور کلی درد را مثل چاقو خوردن، سوزش یا سوزن سوزن شدن توصیف می‌کنند.

در بسیاری از موارد، علائم بهبود می‌یابند، خصوصاً اگر ناشی از یک بیماری قابل درمان باشد. داروها می‌توانند درد نوروپاتی محیطی را کاهش دهند.

دیدگاه / پاسخ