حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
نگران نباشید فریدون و نجفی در زندان هستند

نگران نباشید فریدون و نجفی در زندان هستند

از هر فرصتی برای تخریب افرادی استفاده می‌کنند که مواضع متفاوت با خودشان دارند. روش کار این دلواپسان هم چنین است که شایعاتی را مطرح می‌کنند تا ذهن افکار عمومی را از واقعیت منحرف کنند و به سمتی ببرند که به اهداف خودشان نزدیک است. یکی از سوژه‌های تخریب این دلواپسان در این سال‌ها به محمدعلی نجفی و حسین فریدون مربوط است چنانکه هر از چندگاهی شایعه می‌کنند که آنها پیش ازپایان دوران محکومیت خودشان آزاد شده‌اند. نکته جالب آنجاست که اشاره‌ای به حضور بقایی و مشایی در خارج زندان نمی‌کنند. بقایی شرایط حضور در زندان را ندارد و مشایی هم عدم توان تحمل حبس را مطرح کرد که مشخص شد اینگونه نیست و باید به زندان بازگردد.

فریدون و نجفی در زندان
سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته درباره اینکه پاسخ دادستانی به درخواست آزادی مشروط محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران چیست؟ گفت: نجفی در سال 98 به اتهام قتل عمد و نگهداری اسلحه غیرمجاز بر اساس حکم شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان به 6 سال و نیم حبس محکوم شد و تاریخ پایان حبس ایشان 10 اردیبهشت 1403 است. اولیای دم نسبت به محکوم علیه مورد بحث رضایت دادند و در این مرحله از 15روز مرخصی با رعایت مقررات استفاده کرده است. یک درخواست برای پابند الکترونیک و یک درخواست نسبت به آزادی مشروط ایشان داده که مرجع صاحب تصمیم نسبت به آزادی مشروط و پابند الکترونیک موافقت نکرده و در حال گذراندن ایام حبس است. مسعود ستایشی درباره آخرین وضعیت حسین فریدون گفت: آقای فریدون ایام حبسش خاتمه نیافته و خبر مربوط به پایان حبسش را تکذیب می‌کنیم. نیمی از جزای نقدی‌اش پرداخت نشده است. اتهام ایشان هم مشخص است و در 24 مهر 98 به اوین معرفی شده و 5 سال حبس و 310 میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکومیت دارد. چند روز در مرخصی بود که مرتکب غیبت شده و قطعا اگر از غیبت نیاید از وثیقه‌ای که گذاشته استفاده می‌شود و اینکه آزاد شده است را رد می‌کنیم. سخنگوی قوه قضائیه لحظاتی بعد گفت: الان اطلاع دادند که آقای فریدون دیشب به زندان بازگشته است.

هدف از شایعه درباره فریدون چیست
به‌طور طبیعی حسین فریدون و محمدعلی نجفی به سبب اقداماتی که داشتند باید دوران محکومیت خود را سپری کنند و آنچه قاضی برای آنها مقرر کرده عین قانون و لازم الاجراست اما ظاهرا برخی دلواپسان مدت‌هاست که مشغول بهره‌برداری از این موضوع هستند چنانکه در اتاق فکر خودشان به انتشار تصاویری می‌پردازند که نشان دهند فریدون در خارج زندان و درحال تفریح است یا مدعی می‌شوند او از مرخصی‌های طولانی مدت بهره می‌برد که هر بار با پاسخ نهادهای قضائی مواجه می‌شوند مانند فریدون. 24 مهر 98 که فریدون برای گذراندن دوران محکومیت به زندان رفت و پس از آن به مرخصی آمد که همین امر سبب شایعه سازی و تخریب دلواپسان شد. فارس نوشت: «برای پیگیری از این موضوع، یک مقام مسئول در قوه‌ قضائیه اعلام کرد، فریدون یک مرحله از سوی زندان پذیرش شد و قبل از تعطیلی به مرخصی رفت؛ در پیگیری‌های خبرنگار قضائی مشخص شد گویا به دلیل اینکه این متهم خود را به دادسرای مجری حکم معرفی کرده، روال عادی و مرسوم دادسرا انجام نشده است و وی توانسته به مرخصی برود. گویا از آنجا که فریدون با پای خودش به زندان رفته توانسته است که از تعطیلات پایان هفته استفاده کند.» در دی ماه سال گذشته بار دیگر شایعه‌ای درباره فریدون منتشر شد و این بار ادعای آزادی او را کردند که در پی انتشار برخی ادعاها درباره حسین فریدون در فضای مجازی، سرپرست دایره نظارت بر زندانیان اقتصادی و کارکنان دولت، درباره آخرین وضعیت این محکوم، گفت: حسین فریدون در زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. برخی هم مدعی شدند که حسین فریدون دارای سوئیتی مجهز در اوین است که رئیس زندان اوین با انتشار فیلمی که قبل از تاریخ انتشار فیلم‌های زندان اوین ضبط شده و مربوط به بندی است که ادعا شده اتاق اختصاصی حسین فریدون است، نوشت: کیفیت اخبار رسانه‌های مزدور را قضاوت کنید. گفتنی است صبح روز 26 تیر 1396 حسین فریدون به منظور تکمیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حضور یافت اما به‌خاطر نامناسب بودن حال عمومی توسط آمبولانس از دادسرا به بیمارستان منتقل شد. سپس عصر همان روز با تودیع وثیقه 50 میلیارد تومانی آزاد شد. سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت 14 اردیبهشت 1398 خبر داد که حکم پرونده حسین فریدون صادر شده‌است. در 9 مهر 1398 سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد حسین فریدون به اتهام اخذ رشوه به 5 سال حبس قطعی و رد مال به مبلغ 31 میلیارد تومان محکوم شده‌است. در رأی نهایی دادگاه تجدیدنظر، حکم هفت سال حبس فریدون به پنج سال تقلیل یافته‌است.

مجوز آزادی نجفی صادر نشد
یکی از پرونده‌های سال 98 پرونده قتل میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی- شهردار سابق تهران بود که با رأی نهایی هیات عمومی دیوان عالی قتل میترا استاد، قتل عمد تشخیص داده شد. سال گذشته بود که وکیل نجفی در مورد آزادی مشروط شهردار اسبق تهران گفت: «آقای محمدعلی نجفی هنوز آزاد نشده‌است. بر اساس قانون اگر کسی یک سوم محکومیت را بگذراند می‌تواند تحت شرایطی درخواست آزادی مشروط داشته‌باشد اما باید مورد موافقت دادستان قرار گیرد.» او ادامه داد: «زندانی درخواست آزادی مشروط داشته‌است اما هنوز موافقتی نشده‌است. هر زندانی می‌تواند هر چند ماه یک بار تقاضای آزادی مشروط داشته‌باشد و اگر نپذیرند می‌تواند دوباره تقاضا دهد. ما باید این تقاضا را آنقدر تکرار کنیم تا به نتیجه برسد.» اما محمدعلی نجفی هم در زندان است و آزادی او کذب است. 10 خرداد بود که وکیل مدافع محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران گفت: با درخواست آزادی مشروط موکلم از سوی دادستانی موافقت نشد. حمیدرضا گودرزی اظهار کرد: موکلم تاکنون سه بار درخواست آزادی مشروط داده است ولی دادستانی با آن موافقت نکرده است. وی افزود: با توجه به اینکه موکلم بیش از نصف مجازات را گذرانده باید آزاد شود ولی چنین اتفاقی رخ نداده است.

دیدگاه / پاسخ