حالت شب
  • Monday, 16 September 2024
هر روز یک جاذبه گردشگری کاشان به مسافران معرفی خواهد شد

هر روز یک جاذبه گردشگری کاشان به مسافران معرفی خواهد شد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا حجت الله ناصحی افزود:اولویت ما استفاده از ظرفیت گردشگری در روستاهاست و روستاهای نشلج، پنداس، ورکان،قهرود روستاهای گردشگر پذیر هستند و از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ قرار است برنامه های مختلفی برای گردشگران و مسافران نوروی در روستاهای یادشده اجرا شود.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز هر روز برنامه خاصی برای معرفی میراث معنوی کاشان در نظر گرفته شده و ظرفیتهای بخشهای قمصر، نیاسر و برزک در قالب برنامه نوروزگاه به گردشگران معرفی می شود چرا که تقویت حوزه گردشگری به شکوفایی اقتصادی منطقه منجر می شود.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد: در ایام نوروز، تورهای کاشان گردی و بافت گشت به شکل روزانه در اماکن تاریخی شهرستان برای گردشگران و مسافران نوروزی اجرا می شود.

ناصحی گفت:در نوروز سال ۱۴۰۲، برنامه نوروزگاه در باغ فین با هدف معرفی ظرفیت های روستایی نمایش داده می شود، اقامت یک میلیون نفر طی ایام نوروز در کاشان پیش بینی می شود.

جاذبه‌های تاریخی و باستانی کاشان شامل تپه های سیلک،باغ فین، مسجد آقا بزرگ،زیارتگاه 'سلطانعلی ابن امام محمد باقر'(ع)،خانه‌ های بروجردی، طباطبائی، عامری،عباسیان،حمام سلطان امیراحمد،تیمچه امین الدوله، چارطاقی نیاسر،مسجد جامع کاشان و غیره هستند و غار نیاسر از جمله چاذبه های طبیعی این شهرستان است.

وجود آثار تاریخی،مذهبی و جاذبه های طبیعی موجب شده تا هر سال کاشان پذیرای خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیدگاه / پاسخ