حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
هشدار شهردار به مالکان سازه‌های ناایمن برگزاری دو رویداد مهم در اصفهان

هشدار شهردار به مالکان سازه‌های ناایمن برگزاری دو رویداد مهم در اصفهان

 علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌ویکم خردادماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با تبریک فرارسیدن میلاد هشتمین نور ولایت، حضرت امام رضا (ع)، اظهار کرد: شهر اصفهان حال و هوای رضوی به خود گرفته است و جشن‌های متعدد در مساجد و مجموعه‌های فرهنگی، حتی در پارک‌های شهر برگزار شده است، به‌طوری که امروز نه تنها حال و هوای طبیعی شهر خوب است، بلکه مردم ما در روز میلاد امام رضا (ع) حال بهتری نسبت به روزهای قبل دارند.

وی با بیان اینکه در هفته جاری دو رویداد مهم در اصفهان برگزار می‌شود که نخستین مورد برگزاری اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان روزهای بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم خردادماه است، اظهار کرد: در این اجلاس تمام افرادی که به نوعی در خلق اصفهان به ویژه در دو دهه گذشته تأثیرگذار بوده‌اند، گردهم می آیند و معاونان در سطح وزارت کشور، وزارت مسکن و راه و شهرسازی نیز در آن حضور خواهند داشت تا هم اندیشی درباره مسائل معماری شهر اصفهان انجام شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان پیرامون موضوعاتی همچون حوزه معماری، نما و منظر شهر، ساختمان‌های پایدار و ایمنی ساختمان‌ها توسط کسانی که هر کدام به نوعی در شکل‌گیری اصفهان طی ۲۰ سال اخیر تأثیرگذار بوده‌اند بحث و تبادل نظر خواهد شد.

قاسم‌زاده رویداد دیگر هفته جاری در اصفهان را برگزاری ویژه برنامه‌های هفته صنایع دستی عنوان کرد و افزود: از طرف یونسکو اصفهان به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی معرفی شده است، لذا این هفته در حوزه صنایع دستی فعالیت‌هایی از جمله ورکشاپ ها یا کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود و افراد متخصص و هنرمند در حوزه صنایع دستی هنر خود را عرضه می‌کنند، همچنین از پیشکسوتان صنایع دستی تجلیل خواهد شد و در این هفته اتفاقات خوبی را در شهر تجربه خواهیم کرد.

وی با اشاره به شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان، گفت: در ارتباط با ساختمان‌های ناایمن در این کلانشهر، کارگروهی متشکل از شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، ستاد بحران استانداری و سازمان نظام مهندسی هر ساله ساختمان‌های ناایمن را شناسایی می‌کنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: که طبق آخرین فهرست اعلام شده ۳۲۸ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان شناسایی شده است که این ناایمنی فقط در بخش سازه و استحکامات نیست، بلکه بخش عمده ناایمنی ساختمان‌ها به دلیل تجهیزات ایمنی در مواقع آتش‌سوزی یا تأسیسات برق ساختمان است.

وی تاکید کرد: به مالکان ۳۲۸ ساختمان ناایمن برای ایمن‌سازی هشدارهای لازم داده شده است، لذا اگر مالکان این مجتمع‌ها و مجموعه‌ها برای ایمنی اقدام کنند، قطعاً تمام دستگاه‌ها کنار آنها هستند و کمک می‌کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در برخی مجتمع‌های اداری بین مالک و مستأجر اختلاف نظر وجود دارد، گفت: مهلت لازم برای ایمن‌سازی به مالکان ساختمان‌های ناایمن داده شده است، اما اگر اختلاف نظر مالکان و مستأجران این ساختمان‌ها به نتیجه نرسد، این احتمال به شکل قوی وجود دارد که دستگاه قضائی ورود و آنها را پلمب خواهد کرد زیرا امنیت جانی مردم اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار کرد: اتفاقات اخیر از جمله حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان نوعی هشدار بوده است که اجازه ندهیم این حوادث در شهرها تکرار شود، لذا چنانچه مالکان ساختمان‌های ناایمن برای ایمن‌سازی پیشگام نشوند، از مسیر قانونی به سمت پلمب ساختمان‌های ناایمن پیش خواهیم رفت.

دیدگاه / پاسخ