حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
همه‌چیز درباره لیست کارلوس کی‌روش

همه‌چیز درباره لیست کارلوس کی‌روش

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا اولین لیست تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش اعلام شد. لیستی ۲۴ نفره که شامل بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران است و آنها باید از روز چهارشنبه در اردو حاضر شوند و تلاش کنند تا نظر مستر سی کیو را جلب نمایند علی‌رغم اضافه شدن بازیکنان لژیونر بازهم در جمع مسافرین اردوی اتریش باقی بمانند.

ابتدا نگاهی کلی به این لیست می‌اندازیم:

دروازه‌بان‌ها:
پیام نیازمند از سپاهان، سیدحسین حسینی از استقلال و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس
مدافعان راست:
رامین رضاییان از سپاهان، مهدی شیری از فولاد و صالح حردانی از استقلال
مدافعان وسط:
سامان فلاح از پیکان، عارف آقاسی از فولاد، مرتضی پورعلی‌گنجی از پرسپولیس و آرمین سهرابیان از گل‌گهر
مدافعان چپ:
ابوالفضل جلالی از استقلال و امید نورافکن از سپاهان
هافبک‌های وسط:
مهدی مهدی‌پور از استقلال، محمد کریمی و یاسین سلمانی از سپاهان، رضا اسدی از تراکتور، مهدی حسینی از مس رفسنجان، محمد خدابنده‌لو از گل‌گهر و میلاد سرلک از پرسپولیس
وینگرها:
محمد محبی و مهدی قایدی از استقلال، سعید صادقی و مهدی ترابی از پرسپولیس
مهاجم:
شهریار مغانلو از سپاهان

*آخرین لیستی که کارلوس کی‌روش اعلام کرد مربوط به جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۹ بود. جایی که از بین بازیکنان داخلی علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، پیام نیازمند و رامین رضاییان همچنان جزو گزینه‌های مرد پرتغالی هستند و در طرف مقابل خبری از وریا غفوری، روزبه چشمی، مسعود شجاعی، وحید امیری و اشکان دژاگه نیست. نفراتی که همراه تیم به امارات رفته بودند.

*تیم‌های استقلال و سپاهان با ۶ سهمیه بالاتر از پرسپولیس که پنج بازیکن را در اردو دارد، بیشترین نماینده را در بین باشگاه‌ها در اردوی پیش رو خواهند داشت. فولاد و گل‌گهر ۲ سهمیه دارند و تیم‌های پیکان، تراکتور و مس رفسنجان هم یک بازیکن را همراه تیم ملی دارند. با این اوصاف نیمی از تیم‌های لیگ برتر صاحب بازیکن در اردوی تیم کی‌روش هستند.

*عارف غلامی و سروش رفیعی در اردوی قبلی تیم ملی در کشور قطر حضور داشتند اما این بار جزو دعوتی‌ها به حساب نمی‌آیند.

*وحید امیری قرار بود با وجود مصدومیت در کنار تیم ملی در اردوی اتریش حضور داشته باشد و تمرینات گروهی را آغاز کند اما در لیست اعلام شده از سوی کی‌روش خبری از وحید نیست.

* سامان فلاح، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، رضا اسدی، محمد خدابنده‌لو، محمد کریمی، محمد محبی، مهدی قایدی گزینه‌های جالب اردوی پیش رو به شمار می‌روند. پورعلی‌گنجی مدتها بود که به تیم ملی دعوت نمی‌شد اما با حضور کی‌روش دوباره او به اردو برگشته است. رامین رضاییان بدون شک مهمترین چهره‌ای است که به تیم ملی آمده است. او هیچ‌وقت به وسیله اسکوچیچ به اردو دعوت نشد.

محمد خدابنده‌لو، رضا اسدی، سامان فلاح، محمد کریمی، محمد محبی و مهدی قایدی نیز جزو دیگر گزینه‌های جذاب هستند. آنها یا بعد از مدت‌ها یا بعد از مدت‌ها و یا برای اولین بار به اردو فراخوانده شده‌اند و یکی از دلایل دعوت‌شان نمایش خوب در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بوده است.

*رامین رضاییان با ۳۲ سال مسن‌ترین و یاسین سلمانی با ۲۰ سال، جوان‌ترین بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران هستند. مهدی شیری ۳۱ ساله و سامان فلاح ۲۱ ساله هم در رده‌های بعدی جای دارند.

دیدگاه / پاسخ